اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رادیو ارتش اسرائیل: 20 سرباز در پی حملات خودی در غزه کشته شده‌اند

ارتش اسرائیل مدعی شد از آغاز نبرد زمینی در غزه 111 نظامی کشته شده‌اند و 20 نفر از این تعداد در پی آتش خودی جان خود را از دست داده‌اند.

رادیو ارتش اسرائیل: 20 سرباز در پی حملات خودی در غزه کشته شده‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رادیو ارتش اسرائیل امروز (۲۱ آذر) و در شصت و هفتمین روز جنگ در غزه، تعداد تلفات خود را از آغاز نبرد زمینی، ۱۱۱ سرباز و افسر اعلام کرد.

رادیو ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد که 20 نظامی طی حملات نیروهای خودی در غزه کشته شده‌اند و 13 نفر از آن‌ها در حالی هدف قرار گرفته‌اند که گمان می‌شد نیروهای فلسطینی هستند.  برخی از آن‌ها طی حملات هوایی و برخی در نیز بر اثر شلیک تانک یا شلیک نیروهای پیاده نظامی کشته شده‌اند.

در این گزارش آمده است که یکی از سربازان بر اثر شلیک بی هدف گلوله توسط سربازان اسرائیلی، کشته شده است، همچنین دو سرباز نیز بر اثر تصادف با تانک و نفربر زرهی کشته شده‌اند و دو سرباز نیز در اثر اصابت گلوله توپخانه جان خود را از دست داده‌اند.

اعلام آمار ۱۱۱ کشته طی نبرد زمینی در غزه، در حالی است که اشغالگران به شکل قطره‌چکانی آمار تلفات خود را اعلام می‌کنند و به گفته مقامات حماس، دست به دستکاری گسترده آمار کشته‌ها و زخمی‌هایش می‌زند.

در ادامه گزارش رادیو ارتش اسرائیل، از دلایل کشته شدن نظامیان، «تعداد زیاد نیروها در میدان»، «مدت و ماهیت نبرد»، «خستگی نیروها»، «عدم انضباط عملیاتی» و «عدم هماهنگی بین نیروها» ذکر شده است.

طبق آماری که ارتش اسرائیل اعلام کرده، از ابتدای آغاز نبرد طوفان الاقصی ۴۳۵ افسر و سرباز این رژیم کشته شده‌اند.

روزنامه یدیعوت احارانوت، چاپ فلسطین اشغالی،روز شنبه  (۱۸ آذر) در گزارشی به نقل از منابع نظامی اسرائیلی، از زخمی شدن بیش از پنج هزار نظامی این رژیم از زمان آغاز جنگ در غزه خبر داد.

به نوشته این روزنامه، از میان این تعداد زخمی، دو هزار نفرشان معلول و دچاز نقص عضو شده‌اند. به گفته منابع نظامی اسرائیلی، بخش توانبخشی وزارت جنگ این رژیم روزانه ۶۰ مجروح جدید را پذیرش می‌کند که عمده آن‌ها دارای جراحات شدیدی هستند.

پایان پیام/م/ ت 3616

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول