اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«عشق آباد» میزبان کنفرانس بین‌المللی «گفت‌وگو؛ ضامن صلح»

در عشق آباد با مشارکت دولت، سفرای کشورهای خارجی و سازمان‌های بین‌المللی مقیم ترکمنستان، معلمان و دانشجویان تعدادی از دانشگاه‌ها و روزنامه‌نگاران کنفرانس بین‌المللی با نام «گفت‌وگو؛ ضامن صلح» برگزار شد.

«عشق آباد» میزبان کنفرانس بین‌المللی «گفت‌وگو؛ ضامن صلح»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، به میزبانی ترکمنستان در پایتخت این کشور کنفرانس بین‌المللی تحت عنوان «گفت‌وگو؛ ضامن صلح» برگزار شد.

جلسه عمومی این کنفرانس با حضور اعضای دولت، نمایندگان پارلمان، روسای نمایندگی‌های دیپلماتیک ترکمنستان در خارج و نمایندگی‌های دیپلماتیک کشورهای خارجی و سازمان‌های بین‌المللی مقیم عشق آباد و همچنین معلمان، دانشجویان تعدادی از دانشگاه‌های این کشور و خبرنگاران برگزار شد.

طی این کنفرانس خاطرنشان شد که با نمایش پایبندی بر تعهدات بین‌المللی خود، در دوره تاریخی جدید، ترکمنستان بی‌طرف به حق به عنوان یک مرکز حافظ صلح شناخته می‌شود.

شرکت‌کنندگان این کنفرانس تاکید کردند که «عشق آباد» با اتخاذ موضعی فعال و مسئولانه در موضوعات تعامل بین‌المللی، به گفت‌وگوی چندجانبه با سازمان ملل که ماهیت راهبردی دارد، اهمیت ویژه‌ای می‌دهد.

در این راستا خاطرنشان شد وضعیت بی‌طرفی به ترکمنستان فرصت‌های ویژه‌ای را برای تقویت فرهنگ صلح و افزایش تلاش‌های سازمان ملل و سایر سازمان‌ها در این راستا، می‌دهد. 

پس از جلسه عمومی، کار این کنفرانس در قالب 4 نشست موضوعی از جمله دیپلماسی پیشگیرانه، نقش زنان در دستیابی به صلح از طریق گفت‌وگو، توانمندسازی جوانان در این حوزه و همچنین نقش گفت‌وگوی دیپلماتیک در همکاری‌های محیط زیست، ادامه یافت.

در پایان کنفرانس نیز سند نهایی به تصویب رسید و همچنین از رئیس جمهور ترکمنستان برای برگزاری این نشست قدردانی شد.

به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس بین‌المللی «رضا نجفی» معاون وزیر امور خارجه کشورمان شرکت کرد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول