اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

حضور پررنگ جوانان دهه هشتادی و دهه نودی در تشییع شهدای گمنام

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه کاروان شهدای گمنام این روز‌ها در شهر‌های غرب مازندران مورد استقبال و تشییع قرار گرفت، گفت: صحنه‌های بسیار جذاب و کمیاب را در جای جای این استان شاهد هستیم که حضور پر رنگ جوانان دهه هفتادی، دهه هشتادی و دهه نودی در این برنامه‌ها نشان از عشق و دلدادگی آن‌ها به این شهداست.

حضور پررنگ جوانان دهه هشتادی و دهه نودی در تشییع شهدای گمنام

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمدحسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ظهر امروز در محل این اداره‌کل در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش حماسی مردم غیور استان مازندران در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی اظهار کرد: ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران نمونه‌ای از رشادت و وفاداری این مردم بزرگ در پاسداشت انقلاب و حفظ و حراست از انقلاب و ارزش‌های انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: یکی از آثار و برکات دوران دفاع مقدس شهدای گمنام هستند که این روز‌ها مهمان مردم دیار علویان در شهر‌های مختلف هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه ۳۶۷ شهید گمنام در ۱۲۵ یادمان در شهرستان‌ها و شهر‌های استان مازندران میهمان مردم هستند، ادامه داد: جایگاه و یادمان‌های شهدای گمنام زیارتگاه عاشقان و عارفان و جوانان عزیز و غیرتمند است.

سلامی با بیان اینکه در ایام فاطیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر‌های مطهر شهدای گمنام میهمان محافل مختلف در سطح شهر‌های مازندران هستند، گفت: پیکر‌های پاک و مطهر از ۱۵ آذر وارد استان شد و در روز ۱۶ آذر، روز دانشجوی شهدایی در دانشگاه‌های مازندران رقم خورد.

وی با بیان اینکه کاروان شهدای گمنام این روز‌ها در شهر‌های غرب مازندران مورد استقبال  و تشییع قرار گرفت، گفت: پیکر‌های مطهر شهدای گمنام امروز در شهرستان نوشهر مورد استقبال قرار گرفت و صحنه‌های بسیار جذاب و کمیاب را در جای جای این استان شاهد هستیم که حضور پر رنگ جوانان دهه هفتادی، دهه هشتادی و دهه نودی در این برنامه‌ها نشان از عشق و دلدادگی آن‌ها به این شهداست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه این کاروان حامل پیکر‌های ۱۰ شهید گمنام است و در تلاش هستیم شهدای دیگری را برای مکان‌های از پیش تعیین شده اضافه کنیم، تصریح کرد: در این کاروان شهدای گمنام از ۱۶ ساله تا ۳۰ ساله هستند؛ شهدایی که دانش آموز بودند و از مدرسه احساس تکلیف کردند و به جبهه‌ها اعزام شدند و در راه اسلام و انقلاب مجاهدت کردند.

سلامی ادامه داد: این شهدای گمنام سال‌ها در مناطق عملیاتی جا مانده بودند و امروز استخوان‌هایشان پیام رشادت و جهاد و مجاهدت را به شهر‌های مختلف آورده است؛ شهدای ۲۴ ساله، ۲۵ ساله، ۲۶ ساله و ۳۰ در این کاروان داریم که هر روز هزاران عاشق از این پیکر‌ها وداع می‌کنند.

وی از برگزاری آئین وداع استانی با پیکر‌های مطهر شهدای گمنام در روز جمعه ۲۴ آذر بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه عاشقان کربلای ساری خبر داد و بیان کرد: همچنین عصر شنبه ۲۵ آذر مراسم وداع شهرستانی در شهر‌های میزبان (رامسر، فریدونکنار، بابلسر، آمل، بابل، قائمشهر، ساری، میاندورود و گلوگاه) برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به آئین سراسری تشییع شهدای گمنام در روز یکشنبه ۲۶ آذر همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) خاطرنشان کرد: در این روز پیکر‌های مطهر شهدای گمنام در شهرستان ساری از میدان ساعت تا میدان امام (ره) تشییع و پس از آن برای برگزاری آئین تشییع و تدفین به شهر‌های رامسر، فریدونکنار، بابلسر، آمل، بابل، قائمشهر، ساری، میاندورود و گلوگاه منتقل خواهد شد.

پایان پیام/۸۶۰۳۱/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول