اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

گسترش همکاری علم و فناوری با کشور سنگال

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: وزارت علوم تصمیم دارد در حوزه‌هایی که مربوط به علم و دانش و فناوری می‌شود به گسترش همکاری‌ها با کشور سنگال بپردازد.

گسترش همکاری علم و فناوری با کشور سنگال

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان و هیات همراه طی سفر به کشور سنگال با احمد علی امبایه رئیس دانشگاه داکار دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار داداش پور گفت: وزارت علوم تحقیقات و فناوری تصمیم دارد تا در حوزه‌هایی که مربوط به علم و دانش و فناوری می‌شود به گسترش همکاری‌ها با کشور سنگال بپردازد. بنابراین با شناسایی ظرفیت‌های علمی می‌توانیم به یکدیگر کمک شایانی کنیم و در حوزه علمی همکاری‌ها را گسترش بخشیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان همچنین در این نشست به ارتقای تعاملات علمی، دانشگاهی، دانشجویی و همچنین همکاری‌های متقابل برای معرفی ظرفیت‌های تحصیل در دانشگاه‌های ایران و سنگال تأکید کردند.

در ادامه احمدعلی امبایه رئیس دانشگاه داکار علاقه مندی خود در راستای امضاء تفاهم‌نامه با کشور ایران را ابراز کرد و گفت: دانشگاه ما با بهترین دانشگاه‌های دنیا در ارتباط هستند، ما شهرت دانشگاه‌های ایران را شنیده‌ام و از آنجایی که به تازگی چاه‌های نفت و گاز را کشف کرده‌ایم به دنبال ارتقاء سطح علمی و فناوری در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: دانشگاه دکار دارای یک مؤسسه علمی و تحقیقاتی در زمینه نفت و گاز است و می‌تواند با دانشگاه‌های کشور ایران متصل شود.

همچنین رئیس دانشگاه داکار در این دیدار از اقدام برای راه اندازی دپارتمان زبان فارسی، تهیه لیست اساتید برای گذراندن دوره کوتاه مدت در زمینه نفت و گاز، تهیه و ارسال لیست اساتید برای گذراندن دوره در زمینه دامپزشکی در کشور ایران و بازدید یک هیات ازسنگال از دانشگاه‌های ایران طی دو ماه آینده خبر داد.

رئیس دانشگاه داکار در پایان شخصیت عملگرای داداش پور را ستایش کرد و از پیشنهادات وی استقبال کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول