اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

ایراد حوزه پژوهش کشور از زبان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه فقدان شبکه پژوهشی در کشور ایراد حوزه پژوهش است، گفت: در حال حاضر گویا پژوهشگاه ها با یکدیگر بیگانه هستند در حالیکه با شبکه پژوهشی این مسأله اصلاح می شود.

ایراد حوزه پژوهش کشور از زبان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح امروز در بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران برگزیده کشور که با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سیدمحمود آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی و جمعی از رؤسای دانشگاه‌های کشور، پژوهشگران و نوآوران برگزیده در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به نقش مهم مراکز رشد، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در رشد علمی کشور از همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی با وزارت علوم در حوزه پژوهش خبر داد و گفت: زیر ساخت‌های پژوهشی در دولت سیزدهم رشد بسیار خوبی داشته است و وزارت علوم متناسب با نیازهای کشور در حوزه‌های مختلف پژوهشگاه‌‌هایی را تأسیس کرده است که این پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری چابک و آماده فعالیت هستند.

وی در ادامه وابستگی پژوهشگاه‌ها به منابع مالی دولت را مناسب ندانسته و اظهار داشت: وابستگی سبب دیوان سالاری می شود و دیوان سالاری دشمن چابک سازی و فعالیت‌های نوآورانه است که مناسب نیست.

خسروپناه با بیان اینکه فقدان شبکه پژوهشی در کشور ایراد حوزه پژوهش است، گفت: در حال حاضر پژوهشگاه‌های حوزه علوم انسانی با سایر پژوهشگاه‌های کشور ارتباطی ندارند و گویا پژوهشگاه ها با یکدیگر بیگانه هستند در حالیکه با شبکه پژوهشی این مسأله اصلاح می شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مشکل امروز پژوهش را رقابت دولت با دولت برشمرد و عنوان کرد: شما ببینید وزارت علوم پژوهشگاه‌هایی را تاسیس کرده که سایر وزارتخانه‌ها نیز در آن حوزه، پژوهشگاه‌ تاسیس کرده‌ بودند، این موازی کاری است و سرمایه‌ها به این شکل هدر خواهد رفت، برای رفع این مشکل باید حکمرانی پژوهشی در کشور اجرا شود و سهم پژوهشگاه‌ها در این حکمرانی مشخص شود به طوریکه تامین نظام موضوعات برای کاربست در رساله‌ها و پایان نامه‌های دانشجویی باید وظیفه اصلی پژوهشگاه‌ها باشد.

همچنین درباره آیین‌نامه ارتقای اساتید نیز گفت: مراحل انجام این آیین نامه با تلاش وزیر علوم در حال پیگیری است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول