اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

برپایی اردوی «راهیان پیشرفت» در کازرون

مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون از اجرای تور علمی-صنعتی در راستای اردوی راهیان پیشرفت واحدهای تولیدی و صنعتی همزمان با هفته پژوهش و فناوری در این شهرستان خبر داد.

برپایی اردوی «راهیان پیشرفت» در کازرون

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، محمدجعفر شفیعی ضمن تبریک هفته پژوهش و فناوری اظهار داشت: یکی از اساسی ترین و بارزترین مسائل در دانشگاه ها، مسئله آموزش علمی است، چرا که پایداری دانشگاه ها به علم آموزی همراه با پژوهش است.

وی مقوله پژوهش و فناوری را از ضروریات زندگی بشری عنوان کرد و افزود: بدون شک تمام پیشرفت‌های معنوی، علمی و مادی انسان‌ها برگرفته از تفکر، تحقیق و پژوهش است که باید اساتید دانشگاه این مقوله مهم و ضروری را مورد توجه و در رأس برنامه های خویش قرار دهند.

مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را بهترین تکیه‌گاه برای بخش اجرا و صنعت دانست و خاطر نشان کرد: گسترش و ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه یکی از رویکردهای اصلی بسیج مهندسین صنعت و معدن است که کشورهای پیشرفته و در حال توسعه روی آن تمرکز کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پژوهش و فناوری‌ها زمانی حائز اهمیت می‌شود که حل نظام مسائل مختلف کشور را به دنبال داشته باشد، تصریح کرد: امروز در جهت پیشرفت شرکت های دانش ‌بنیان باید زمینه ‌سازی قانونی و تشویقی مناسبی فراهم شود که یکی از مصادیق بارز آن بسترسازی ارتباط صنعت و دانشگاه است تا با استفاده از ظرفیت ‌های علمی اعم از اساتید دانشگاه و دانشجویان، بتوان در این راستا گام ‌های مؤثری برداشت.

شفیعی با بیان اینکه این تورهای علمی صنعتی فرصتی برای ارتباط بیشتر صنعت، دانشگاه و جامعه است و می‌تواند این ارتباط را بیش از پیش تقویت کند، یادآور شد: امیدواریم برای دستیابی به آینده‌ای درخشان با تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه به سمت توسعه اقتصادی شهرستان گام های هدفمندی برداشته شود.

لازم به ذکر است در این تور علمی صنعتی مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی در خصوص چگونگی تبدیل ایده به محصول و ارتباط دانشجو با صنعت و حرکت به سمت کارآفرینی پیشنهاداتی ارائه نمودند.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول