اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اجرای کلان‌‌برنامه علمی «پایداری و کارآمدی خانواده» در اصفهان

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از اجرای کلان برنامه «پایداری و کارآمدی خانواده» در راستای تدوین برنامه‌ای جامع در حوزه خانواده خبر داد و گفت: این برنامه‌ به منظور افزایش کارآمدی و پایداری خانواده ارائه می‌شود.

اجرای کلان‌‌برنامه علمی «پایداری و کارآمدی خانواده» در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام عبدالرسول احمدیان، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در نشست خبری به جایگاه خانواده در فرهنگ ایرانی اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: تغییر در ساختار و فرهنگ خانواده منجر به تغییر در ساختار و فرهنگ عمومی و همینطور اگر تغییری فرهنگ عمومی ایجاد شود، در فرهنگ، ساختار، پایداری و کارآمدی خانواده نیز تغییراتی به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه متخصصین علوم مختلف از نگاه‌های مختلف به مسایل خانواده می‌پردازند، افزود: تفاوت این توصیه‌ها از منظره‌ای علمی مختلف یک آسیب است و لذا ضرورت دارد برنامه‌ جامعی با توجه به ابعاد مختلف علمی در حوزه خانواده به منظور افزایش کارآمدی و پایداری خانواده ارائه شود.

احمدیان اضافه کرد: در همین راستا همایش «پایداری و کارآمدی خانواده» در ۶ محور ارسال مقالات به این همایش «حکمرانی، پایداری و کارآمدی خانواده»،  «فضیلت‌های اخلاقی و پایداری و کارآمدی خانواده»، «فقه و حقوق خانواده و پایداری و کارآمدی خانواده»، «باورها و رفتارهای دینی و پایداری و کارآمدی خانواده»، «پویایی‌های اجتماعی و فرهنگی و پایداری و کارآمدی خانواده»، «مشاوره و برنامه‌های غنی سازی ازدواج و پایداری و کارآمدی خانواده» تابستان سال آینده به صورت ملی در اصفهان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این همایش مبتنی بر سبک زندگی ایرانی اسلامی درجه isc دارد و با مشارکت ۱۵ مرکز علمی آموزشی و‌ پژوهشی دانشگاهی و حوزوی برگزار می‌شود مهلت ارسال آثار از طریق  چکیده ۱۵ اسفند است و اصل مقالات و طرح‌ها ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ و پس از بررسی اصل همایش در تابستان سال آینده برگزار خواهد شد.

همچنین «محمد ثناگویی‌زاده» دبیر علمی این همایش با بیان اینکه در جامعه ما خانواده متولی ویژه‌ای ندارد، اظهار داشت: بسیاری از کشورها برای پاسخ به نیازهای موجود در حوزه خانواده به سمت تشکیل وزارت خانواده رفته‌اند ولی در کشور ما خانواده متولی ویژه‌ای ندارد و انتظار ما از این همایش ارایه راهکارهای لازم در حوزه حکمرانی مسأله خانواده و همچنین راهکارهای قابل اجرا در این زمینه است.

همچنین «فریبرز راهدان» رییس پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به مناسبت روز پژوهش و فناوری اظهار داشت: این پژوهشکده تا کنون ۱۱۰ طرح پژوهشی، ۱۵۵ کارگاه علمی، ۲۰ کرسی ترویجی و ۲۰۰ کرسی آزاد اندیشی برگزار کرده است. ۱۳۲ عنوان کتاب در قالب ۱۷۳ جلد منتشر و همچنین نشریه «مطالعات اخلاق کاربردی» و «اسلام و مطالعات خانواده» به صورت دوفصلنامه منتشر می‌کند. 

وی ادامه داد: امسال به مناسبت هفته پژوهش ۳۰ عنوان برنامه از جمله  پنل تخصصی آفلاین آموزش هوش مصنوعی در حوزه پژوهش و رونمایی از ۲۰ کتاب جلد کتاب را در دستور کار دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول