اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

وزیر نیرو: آمریکا صحنه‌گردان جنایات علیه مردم غزه است

رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قطر گفت: ندای دادخواهی مردم غزه نه فقط از کشورهای اسلامی بلکه از کل دنیا به گوش می‌رسد.

وزیر نیرو: آمریکا صحنه‌گردان جنایات علیه مردم غزه است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اختتامیه نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و قطر بعد از ظهر امروز با حضور روسای این کمیسیون از سوی دو کشور برگزار شد.

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در قطر بیان کرد:  در حالی کمیسیون مشترک را برگزار می‌کنیم که شاهد تجاوز و جنایات رژیم صهیونیستی به فلسطین و غزه هستیم .

وی ضمن محکومیت جنایات صهیونیست‌ها در غزه افزود: رژیم صهیونیستی قصد دارد، حق مردم غزه را با موشک و خمپاره سلب کند، اما امروز ندای دادخواهی مردم غزه نه فقط از کشورهای اسلامی بلکه از کل دنیا به گوش می‌رسد.

وزیر نیروی گفت: شاهد یک خیزش بین المللی علیه اسراییل هستیم، به طوری که در ۵۰ روز گذشته فقط در آمریکا ۲۶۰۰ تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی برگزار شده و همچنین هزاران تظاهرات را در اقصی نقاط دنیا شاهد هستیم که بی سابقه است.

محرابیان در تشریح نقش آمریکا در جنایت علیه مردم غزه گفت: محموله‌های نظامی ارسال شده توسط دولتمردان آمریکایی برای کشتار مردم غزه از 10 هزار تن گذشته و 200 هواپیمای حاوی سلاح به تل آویو ارسال شده است.

وی افزود: دنیا دید، وقتی کشورها برای آتش بس و توقف کشتار بیش از 18 هزار نفر در غزه هم رای شدند، این آمریکا بود که در سازمان ملل با وتوی قطعنامه رای به ادامه این جنایات داد و آمریکا صحنه‌گردان جنایت علیه مردم غزه است.

محرابیان با ابراز امیدواری نسبت به پیروزی حق علیه باطل گفت: به زودی شاهد پیروزی مردم فلسطین و غزه و تمام شدن جنگ ‌‌و خونریزی از تاریخ بشریت خواهیم بود و با هم پیروزی مردم‌ غزه را جشن می‌گیریم .

وزیر نیرو ضمن بیان اینکه ایران توسعه همکاری همه جانبه با کشورهای همسایه را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: در ۲ سال اخیر شاهد رشد روابط اقتصادی با همه کشورهای همسایه هستیم و این استراتژی مهم و راهبردی در سیاست خارجی ما محسوب می شود.

وی افزود: روابط سیاسی دو کشور در بهترین شرایط ممکن است و خواست روسای جمهور دو کشور حکم می‌کند، روابط اقتصادی نیز به حداکثر افزایش یافته و شاهد رشد در این بخش باشیم.

عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: در کمیته تجارت نهمین کمیسیون مشترک دو کشور، تصمیمات خوبی برای توسعه همکاری اتخاذ شد و مسئولیت آن نیز برعهده اتاق بازرگانی ایران و قطر است .

وی ادامه داد: در جلسات امروز طرفین‌توافق کردند اتاق ها نقش اصلی در توسعه روابط تجاری را برعهده گیرند.

محرابیان خاطرنشان کرد: توافق کردیم، یک‌همایش بزرگ در زمینه معرفی ظرفیتهای اقتصادی و تسهیل روابط با حضور فعالان اقتصادی دو کشور برگزار شود، تا طرفین با همدیگر آشنا شوند و دولت‌ها نیز نقش حمایت و پشتیبانی را به عهده داشته باشند.

وی افزود: یکی از مهمترین انتظاراتی که از این کمیسیون وجود دارد، تسهیل همکاری‌ها به ویژه در حوزه ورزش است که در این بخش توافقات مثبتی را در دستور کار قرار دادیم.

*38 محور توافق ایران و قطر

همچنین، مجتبی اکبری دبیر ایرانی نهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر گفت: در این اجلاس بیش از ۳۸ محور مورد بررسی قرار گرفت که اهم آن‌ها مربوط به تبادلات بانکی، گمرکی، صادرات، کشتیرانی، حمل و نقل و کشاورزی می‌شود.

رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت نیرو خاطرنشان کرد: همچنین در این دوره از کمیسیون به موضوعات دیگری در حوزه‌های گردشگری، بهداشت، دارو، امور قضایی و حقوقی پرداخته شد.

27 پرواز بین تهران و دوحه برقرار می‌شود

در ادامه صالح المانع ضمن قدردانی از برگزاری نهمین کمیسیون همکاری‌های مشترک ایران و قطر، گفت: طرفین توافق کردند کارگروه مشترک بین سازمان مناطق آزاد قطر و شورای عالی مناطق آزاد و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شود.

وی یادآور شد: در زمینه حمل‌و نقل هوایی نیز طرف قطری خواستار همکاری‌های بیشتر در زمینه حمل و نقل هوایی شد و در همین راستا مقرر شد، شرکت‌های هواپیمایی ایران و قطر حمایت شوند تا بتوانیم 27 سفر دیگر به سفرهای هفتگی بین دو کشور اضافه شود.

مدیرکل بین‌الملل وزارت صنعت و تجارت قطر در پایان ضمن ابراز امیدواری بر تقویت روابط دو کشور ایران و قطر در سایه توافقات صورت گرفته، خاطرنشان کرد: در زمینه حمل و نقل دریایی نیز طرفین بر اهمیت وجود خط مستقیم کشتیرانی بین 2 کشور تاکید کردند.

نهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قطر از شنبه 18 آذر 1402 در تهران شروع به کار کرد و عصر دوشنبه 20 آذر نیز مراسم اختتامیه با حضور وزرای دو کشور برگزار شد.

پایان پیام/ ت 3307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول