اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

طهرانچی: جهادگران شهید عرصه علم نماد خودباوری و پیشرفت علمی ایران هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شهیدان فخری‌زاده، علی‌محمدی، شهریاری، رضایی نژاد، احمدی روشن، تهرانی مقدم و کاظمی آشتیانی نماد خودباوری و پیشرفت علمی جمهوری اسلامی ایران هستند.

طهرانچی: جهادگران شهید عرصه علم نماد خودباوری و پیشرفت علمی ایران هستند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاح بیست‌وچهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار که صبح امروز با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و روح‌اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با تبریک هفته پژوهش گفت: واقعیت این است که دانشگاه در ایران اسلامی و پس از انقلاب اسلامی هدایت یافت.

طهرانچی با اشاره به فشار کنگره آمریکا برای عزل رؤسای سه دانشگاه این کشور به دلیل اعتراضات ضداسراییلی دانشجویان، تصریح کرد: اتفاقی که هفته گذشته در کنگره آمریکا افتاد و محاکمه این سه رئیس دانشگاه بزرگ، نشان داد غرب‌اندیشان و غرب‌گرایان شناخت درستی از حقایق دانشگاه ندارند.

وی ادامه داد: نظام اسلامی توانسته مدل جدیدی از دانشگاه ایرانی اسلامی را به منصه ظهور برساند و خود را از قیود نظام سلطه خارج کند. این موضوع بیش از هرچیز، بر پژوهشگران اثبات شده است.

طهرانچی افزود: افتخار داریم دانشگاه ایرانی اسلامی پس از جنگ تحمیلی به خودباوری رسید و هویت خود را پیدا کرد که نمونه آن اختراع پل‌های خیبر و اروند توسط جوانان دانشجوی رزمنده و جهادگر به عنوان روش‌های نوین بود. وقتی این فضا به دانشگاه برگشت، هویتی ساخت که امروز نظام سلطه را به تعجب واداشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه مقاومت و انتفاضه را از سنگ به موشک رساند، نشان از جهاد علمی مستمر و الهام‌بخش پژوهشگران این سرزمین بود. باید قدر این تحول، امام این تحول و پژوهشگران این عرصه را نیک بدانیم و به آن افتخار کنیم.

طهرانچی با گرامیداشت یاد و خاطره جهادگران عرصه علم گفت: شهیدان فخری‌زاده، علی‌محمدی، شهریاری، رضایی نژاد، احمدی روشن، تهرانی مقدم و دکتر کاظمی آشتیانی نماد خودباوری و پیشرفت علمی جمهوری اسلامی ایران هستند و ما قدردان جهاد مستمر علمی این عزیزان هستیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول