اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار آژانس‌ امدادرسانی سازمان ملل درباره وضعیت «آخرالزمانی» غزه

آژانس‌ امداد‌رسانی سازمان ملل ضمن هشدار درباره وضعیت «آخرالزمانی» در غزه تاکید کرد نیمی از جمعیت این منطقه در بحران گرسنگی شدید قرار دارند.

هشدار آژانس‌ امدادرسانی سازمان ملل درباره وضعیت «آخرالزمانی» غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آژانس‌های امداد و کمک‌رسانی سازمان ملل متحد وضعیت غزه را تحت تاثیر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناق غیرنظامی «آخرالزمانی» توصیف کرده‌اند و گفته‌اند تحت تاثیر شرایط کنونی نیمی از جمعیت ساکنان غزه گرسنه هستند و هزینه هر یک کیسه آرد نیز تحت تاثیر جنگ به ۹۵ دلار افزایش پیدا کرده است.

به گزارش «تلگراف» سازمان ملل عنوان کرده است، در حالی که رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند در حال تلاش برای افزایش میزان ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه است که تحت تاثیر شدت جنگ و اقدامات محدودیت‌آمیز نیروهای رژیم صهیونیستی، امکان دسترسی و تحویل ذخایر فعلی هم به سختی وجود دارد.

در حالی که رفح، در نزدیکی مصر یکی از تنها مناطقی است که در حال حاضر امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه برای ورود به غزه از طریق آن وجود دارد، با این حال به گفته امداد گران آژانس‌های امدادرسانی تحویل کمک‌های مورد نظر به قدری کم بوده است که اکنون خیابان‌های غزه مملو از مردمی است که در جستجوی مقداری غذا هستند.

«کارل اسکائو»معاون مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل گفته است: عملیات بشردوستانه در غزه در حال فروپاشی است. نیمی از جمعیت این منطقه گرسنه هستند و از هر ۱۰ نفر، ۹ نفرشان غذا نمی‌خورند.

«بوشرا خالدی» از گروه امداد‌رسان آکسفام نیز در بحبوحه هشدارهای وحشتناک درباره کمبود مواد غذایی و آوارگی گسترده در غزه هشدار داده است وضعیت اسفبار فلسطینی‌ها تنها یک فاجعه نیست بلکه بحرانی آخرالزمانی است.

در العوده، یک بیمارستان غیردولتی در شمال غزه، گروهی متشکل از ۲۵۰ نفر از کارکنان، بیماران و خانواده‌هایی که در این بیمارستان هستند، دچار مشکل کمبود آب و مواد غذایی بوده و بیمارستان در محاصره کامل نیروهای صهیونیستی قرار دارد. آنها تخمین زدند که اگر هر روز وعده‌های غذایی افراد به یک بار محدود شود ،آنها ممکن است غذای کافی برای دو روز دیگر داشته‌ باشند.

ماه پیش سازمان جهانی غذا عنوان کرد از مجموع ۲۳ نانوایی که این سازمان در غزه با آنها تعامل داشت، فقط یک مورد مشغول کار است. تحت تاثیر تشدید فشارهای رژیم صهیونیستی، میزان کمک‌های امدادی سازمان ملل به مردم برای تامین غذای آنها به حداقل ممکن کاهش یافته است.

پایان پیام/م/ ت 3321

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول