اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مدارس غیردولتی گلستان از استحکام بنای مناسبی برخوردار نیستند

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: در استان گلستان تعداد ۴۱۵ مدرسه غیردولتی فعال است که اغلب آنها به لحاظ استحکام بنا، شرایط مطلوب و مناسبی ندارند.

مدارس غیردولتی گلستان از استحکام بنای مناسبی برخوردار نیستند

علی حسنی در مراسم افتتاح نمایشگاه امید و ایمان مدارس غیردولتی شرق گلستان در کانون شهیدرجایی گنبدکاووس در گفت‌وگوبا خبرنگار خبرگزاری فارس اظهارکرد: رویداد بزرگی در حوزه توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی رخ داده‌است و معلمان این مدارس در سطح استان از ابتدای سال تحصیلی در حال گذراندن دوره‌های آموزشی توانمندسازی هستند و تا ماه آینده ادامه خواهد داشت‌.

وی تصریح کرد: معلمان بعد از پایان دوره، گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای دریافت می‌کنند تا خانواده‌ها در این حوزه اطمینان داشته‌باشند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به وضعیت نامطلوب مدارس غیردولتی به لحاظ استحکام بنا خاطرنشان‌کرد: در استان گلستان تعداد ۴۱۵ مدرسه غیردولتی فعال است که اغلب آنها به لحاظ استحکام بنا شرایط مطلوبی ندارند.

وی ادامه داد: در مرکز استان با برگزاری جلسات مختلف با حضور استاندار و دستگاه‌های متولی مقرر شد تا به موسسان این مدارس تسهیلات بانکی و زمین برای احداث مدارس استاندارد تحویل شود.

حسنی گفت: هدف از افتتاح نمایشگاه امید و ایمان مدارس غیردولتی استان گلستان، به نمایش گذاشتن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانش‌آموزان این مدارس با رویکرد ساحت‌های ۶ گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و تلاش داریم تا این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در دانش‌آموزان شکوفا شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر یک‌هشتم از ۴۵ هزار دانش‌آموز گلستانی در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

نمایشگاه امید و ایماندر حوزه توانمندسازی مدارس غیردولتی روز گذشته در غرب استان گلستان در گرگان و امروز با محوریت گنبدکاووس در شرق گلستان برگزار شد.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول