اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

۱۴ هزار قلم از محصولات پالایشگاه شازند بومی‌سازی شده است

مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند گفت: ۱۴ هزار قلم از محصولات پالایشگاه که باارزش بالا بودند بومی سازی شدند که این مسیر نمی‌شد مگر با همت و تلاش مهندسین شرکت.

۱۴ هزار  قلم از محصولات پالایشگاه شازند بومی‌سازی شده است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شازند، مجید رجبی صبح امروز در همایش سالانه پژوهش و فناوری شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند، اظهار کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه ضرورت است و  این برای همه ثابت شده است، فقط باید مسیر هموار شود و راه تحقق  این امر تعامل با گروه‌های هدف است.

وی تصریح کرد: از سال‌های گذشته گروهی به نام خودکفایی در شرکت راه افتاد و با تحقیقاتی که انجام دادند برخی کارها را پیش بردند و نتایج بهتری بدست آمد، نمی‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که شرکت پتروشیمی در قله است اما در دامنه هستیم اما قطعا به سمت قله حرکت می‌کنیم.

 مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند افزود: ارتباط با دانشگاه‌ها بهتر شده و تعاملات برقرار شده اما این ارتباط کافی نیست و باید گسترش یابد؛ نتایج خوبی هم در این مسیر کسب شده، اما کافی نیست.

رجبی بیان کرد: یکی از تولیدات این شرکت کاتالیست پرمصرف پالایشگاه بود که انحصاری در همین شرکت استفاده می شود، برای تولیدات بررسی های اولیه انجام می‌شود و در عین حال ریسک‌های زیاد هم برای شرکت دارد اما این ریسک را می‌پذیریم البته بیشتر این ریسکها هم جواب داده است.

وی با بیان اینکه برای بومی‌سازی محصولات با شرکت‌های دانش بنیان کار شروع شد و به نتیجه‌های خوبی رسیده است، ادامه داد: ۱۴۰۰۰ قلم از محصولات پالایشگاه  که باارزش بالا بودند بومی سازی شدند که این مسیر نمی‌شد مگر با همت و تلاش مهندسین شرکت.

 مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند با اشاره به اینکه در یکی از اقدامات بدون کمترین هزینه با تغییرات کوچکی چند مترمکعب در ساعت پروپیلن بیشتر تولید شده است، ادامه داد: در سال ۷۴ بالغ بر ۹۰ درصد از قطعات از خارج وارد می‌شد،اما امروز بیش از ۹۰ درصد تولید داخل است.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول