اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

تجلیل رئیس بنیاد شهید از فرزندان شاهد رتبه برتر در کنکور 1402+فیلم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز از چند نفر از فرزندان شاهد و ایثارگری که موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ شده بودند، تجلیل کرد.

تجلیل رئیس بنیاد شهید از فرزندان شاهد رتبه برتر در کنکور 1402+فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، همایش ملی تجلیل از رتبه‌های برتر کشوری فرزندان شاهد و ایثارگر در کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ با حضور سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در هتل هویزه برگزار شد.

قاضی‌زاده در ابتدای این مراسم گفت: توفیقات این عزیزان در کنکور در طول دوره دوره دانشجویی آن‌ها هم خواهد بود. در بررسی‌هایی که انجام شده حدود ۴۰ درصد از معدل‌ این  افراد الف است و نرخ مشروطی آن‌ها هم کم‌تر از ۴ درصد است. برخلاف آنچه در افکار عمومی تصور می‌شود، فرزندان شاهد و ایثارگر پرتلاش‌‌تر و کوشاتر هستند؛ چرا که این‌ها دومین نسل نوابغ روزگارند. 

رئیس بنیاد شهید توضیح داد: پدرانشان به خاطر درک درستی که از موقعیت داشتند، با هوش و استعداد خود ابتکارات بسیاری در دفاع مقدس انجام دادند. در کنار توکل به خدا  و اخلاص آن‌ها ۳ هزار و ۱۰۰ شهید دانشجو داشتیم. مانند شهیدان محسن حاجی‌بابا، محسن رضایی، محمود شهبازی دستجردی، احمدرضا احدی، محمد حسین اوحدی، مهران بلورچی و ... که از نوابغ کنکور زمان خود بودند. این طور نبوده که شهدای ما از لحاظ تحصیلی و علمی در سطوح بالایی نباشند، بلکه بسیاری تحصیل را رها کرده و به جبهه رفتند. آن‌ها جنگ را فرماندهی کردند تا دشمنِ تا دندان مسلح را زمین بزنند.

وی خطاب به رتبه‌های برتر کنکور افزود:  این امر مسئولیت ما و شما را زیاد می‌کند. از شما انتظار می‌رود در عرصه علم آنچنان قوی شوید که دشمنان را به حیرت وادارید. راه علما و بزرگان باید توسط شما ادامه پیدا کند. به قول شهید بهشتی دانشجو مؤذن جامعه است و اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود. مؤذن پیشرو است، جامعه را به حرکت در می‌آورد و علم خود را در راه خدا خرج می‌کند. 

قاضی‌زاده بیان کرد: مقام معظم رهبری خطاب به دانشجویان فرمودند: «حضور در عرصه علمی و سیاسی مهم‌ترین انتظار بنده از شماست.» دانشجو در طول تاریخ ظلم و استکبار ستیز بوده است. شهدای ۱۶ آذر به علت قیام در مقابل نظام سلطه به شهادت رسیدند. طبیعتاً از فرزندان خانواده‌های شاهد و ایثارگر انتظار می‌رود ضمن طی کردن راه پدرانشان در جهت دفاع از انقلاب اسلامی در حوزه علم و فناوری و دانش طی می‌کنند، همان راه را در عرصه‌های سیاسی ـ اجتماعی نیز طی کنند. 

معاون رئیس جمهور افزود: چهره‌های ممتاز این خانواده‌ها مسئولیت بیشتری دارند چرا که نگاه بقیه جامعه به آن‌هاست. دانش‌آموزان بعدی افرادی را که رتبه‌های برتر کنکور می‌شوند رصد کرده و آن‌ها را الگوی خود قرار می‌دهند.

وی افزود: امیدواریم تمام رتبه‌های برتر کنکور از فرزندان شاهد و ایثارگران باشند و با برنامه‌ریزی خوب معاونت مربوطه در این مسیر قدم برداریم. نظام تعلیم و تربیت نیازمند تحولی جدی دارد. البته شرط معدل در کنکور بسیار خوب است. 

قاضی‌زاده اظهار داشت: گامی ابتدایی در این راه برداشته شده، اما اصل نظام تعلیم و تربیت مبتنی بر شکوفایی استعدادهای خدادادی نیست و بر این اساس گذاشته نشده. بر این اساس  که هر فردی متناسب با استعداد و ظرفیت‌های فرد و نیاز جامعه حرکت جامعه طراحی نشده. سنوات تحصیلی ما هم در دوره عمومی و هم دانشگاهی بی‌خود و بی‌جهت زیاد است. 

معاون رئیس جمهور در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای رتبه‌های برتر شاهد و ایثارگر اعلام کرد: امیدواریم کم کم دوستان ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی جرئت کنند در این مسیر قدم بردارند و تحولات بنیادینی در این حوزه رخ دهد. 

در ادامه می‌توانید فیلم بخشی از سخنرانی قاضی‌زاده در این مراسم را مشاهده کنید:

 

 

در انتهای این مراسم از ۱۳ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگری که موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ شده بودند، تجلیل شد.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول