اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

غربالگری ۲۱ هزار نفر در پویش ملی سلامتِ اسفراین

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین با اشاره به آغاز پویش ملی سلامت در این شهرستان همزمان با سراسر کشور از غربالگری ۲۱ هزار نفر در این پویش خبر داد.

غربالگری ۲۱ هزار نفر در پویش ملی سلامتِ اسفراین

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، صبح امروز طاهره توفیقیان رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه پویش ملی سلامت با هدف شناسایی و  بیماریابی فشارخون بالا و دیابت از ۲۰ آبان به‌صورت سراسری آغاز شد، اظهارکرد: تاکنون در این پویش، شهرستان اسفراین موفق شده است ۲۱ هزار نفر را در حدود ۲۳ درصد از جمعیت تحت پوشش خود غربالگری کند.

وی از شناسایی ۵۷۳ بیمار جدید فشار خون و ۳۱۶ بیمار جدید دیابت خبر داد و گفت: بیماری‌های غیر واگیر یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین معضل سلامت در سالیان اخیر به علت کم تحرکی شناسایی شده است که با اجرای این طرح و شناسایی بیماران جدید می‌توان آن‌ها را تحت مراقبت قرار داد تا از مشکلات جدی همچون عارضه‌های قلبی و عروقی و یا فشار خون بالا پیشگیری کرد. 

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین اجرای پویش سلامت را در گروه سنی بالای ۱۸ سال و مادران باردار در تمام گروه سنی به‌صورت رایگان، عنوان کرد و افزود: شهروندان عزیز می‌توانند تا ۱۶ دی ماه به صورت ناشتا به کلیه مراکز و پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت مراجعه نمایند. 

توفیقیان با اشاره به اینکه تیم‌های سلامت برای غربالگری تاکنون به برخی دستگاه‌های اجرایی مراجعه کرده‌اند، تصریح کرد: پویش ملی سلامت بستر مناسبی را برای اقدام عملی  در جهت ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ، ﻣﺮﺍﻗﺒﺖ ﻭ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺁﮔﺎﻫﯽ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺩﺭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺳﻼﻣﺖ فراهم کرده است.

پایان پیام/ د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول