اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

صرفه‌جویی ارزی با تعمیر موتورهای دریایی بدست متخصصان داخلی در پایانه نفتی خارگ

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از تعمیر اساسی قایق «بهمن 6» خارج از سرویس شده و چهار موتور میتسوبیشی برای قایق‌های بندگیر و تعویض ژنراتور یدک کش‌هایASD عملیات دریایی توسط متخصصین این شرکت خبر داد.

صرفه‌جویی ارزی با تعمیر موتورهای دریایی بدست متخصصان داخلی در پایانه نفتی خارگ

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، عباس غریبی مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران در رابطه به این خبر، اظهار داشت: شرکت پایانه‌های نفتی ایران سازمانی تخصصی، فنی‌وحرفه‌ای در حوزه‌های دریافت و ذخیره‌سازی نفت و میعانات گازی است که ماموریت آن کمک و پشتیبیانی و تداوم پایدار تولید نفت و گاز کشور است.

وی افزود: عملیات دریایی شرکت پایانه‌های نفتی ایران به‌عنوان متولی خدمات دریایی پهلودهی و جداسازی کشتی‌ها نقش اصلی و تعیین‌کننده در به ثمر رساندن فرآیند صادرات نفت کشور را ایفا می‌کندکه لازمه استمرار این فرآیند مهم، تعمیرات و بروزرسانی و بهینه‌سازی مداوم شناورهای عملیاتی از جمله یدک‌کش‌ها و قایق‌ها است.

 غریبی با تاکید بر پشتیبانی و اعتماد به توانمندی کارکنان سازمان و رفع موانع و فراهم‌آوری زمینه شکوفایی دانش و تخصص آنان، افزود: با استفاده از توان متخصصین شرکت، افتخار دیگری رقم خورد تا شکست هرچه بیشتر تحریم‌های ظالمانه نمود پیدا کند و نیازهای شرکت به‌دست متخصصین داخلی مرتفع شود.

سید ابراهیم حسینی رییس پایانه نفتی خارگ نیز، گفت: با حمایت‌های مدیرعامل شرکت، خوشبختانه یک انرژی مثبت در بخش‌های مختلف سازمان جاری شده است که این جدیت و تلاش‌ها در عملیات دریایی بیشتر نمود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: نقش یدکش‌های عملیاتی در عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌ها بسیار حائز اهمیت است و ایمنی ترمینال را  به شدت بالا می‌برد.

حسینی تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت تجهیزات و قطعات یدک شناورها، با حرکت جهادی و بهره‌گیری از تجربه و دانش نوین و استفاده از روش‌های موثر علمی، تعمیرات یک قایق و چهار موتور میتسوبیشی موجود در انبار مازاد در عملیات دریایی انجام شده و به‌زودی عملیاتی خواهند شد.

غلامرضا جعفربیگی رییس عملیات دریایی خارگ به جزییات اقدامات انجام شده پرداخت و گفت: چهار دستگاه موتور میتسوبیشی و یک دستگاه ژنراتور کارترپیلار که در انبار مازاد شرکت وجود داشت توسط متخصصین پایانه در دستور کار تعمیراتی قرار گرفت که با اعمال تغییرات اصلاحی و ابتکاری سرپرستان و کارشناسان عملیات دریایی و تعمیرات شناورها این چهار موتور به‌عنوان سیستم رانش قایق‌های عملیاتی و ژنراتور‌های دو یدک‌کش ASD و یک دستگاه دیزل کاترپیلار هم به‌عنوان ژنراتور پرتابل بر روی یدک‌کش‌های عملیاتی  استفاده خواهد شد.

وی افزود: با تعمیر اساسی یک دستگاه دیزل ایویکو و استفاده آن بر روی قایق بهمن ۶ این قایق عملیاتی شد و به‌کارگیری ژنراتور سیار و چهار موتور میتسوبیشی جهت شناورهای عملیاتی، این اقدامات صرفه‌جویی میلیارد تومانی برای شرکت در برداشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول