اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

فراخوان دومین جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان منتشر شد

فراخوان دومین جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان با موضوع «آداب و رسوم در خانواده‌های کشور چین و ایران» منتشر شد.

فراخوان دومین جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس،پس از تجربه موفق برگزاری نمایشگاهی از آثار نقاشی در سال ۱۴۰۰ با موضوع «پرواز رویاها» و جشنواره ملی نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» در سال ۱۴۰۱، امسال با هدف گسترش روابط فرهنگی و هنری میان کودکان آسیایی و ایجاد بستری مناسب برای ترویج دوستی‌ و همدلی، دومین جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان با موضوع «آداب و رسوم در خانواده‌های کشور چین و ایران» برگزار می‌شود تا کودکان و نوجوانان ایرانی با زبان مشترک نقاشی، به بررسی آداب و رسوم کشور چین بپردازند و زیبایی‌های آن را به تصویر بکشند.

بر همین اساس، کودکان و نوجوانان کشور چین نیز، برای آشنایی با فرهنگ کشورمان، آداب و رسوم کشور ایران را به تصویر خواهند کشید.

تلفیق آداب و رسوم ایران و چین، خانواده، شام سال نو و عید نوروز، عید بهار چین و عید نوروز، عیدی گرفتن، خانه تکانی، غذاهای سال نو و... محورهای موضوعی دومین جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان هستند.

این جشنواره با همکاری سفارت جمهوری خلق چین و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

فراهم آوردن زمینه‌ای برای شناسایی و شکوفایی خلاقیت هنری کودکان و نوجوانان و تحکیم روابط، ارتقای دوستی و همدلی بین ایران و چین از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره است و ایجاد فضای رقابت سالم بین مخاطبان، آشنایی کودکان و نوجوانان با مشترکات فرهنگ دو کشور، کمک به ایجاد صلح، دوستی و همدلی میان کودکان و نوجوانان دو کشور، بازتاب توانمندی و استعداد هنری کودکان و نوجوانان ایرانی از طریق برگزاری نمایشگاه‌های نقاشی و برندسازی فراخوان بین‌المللی نقاشی چین به عنوان یک رویداد هنری ارزشمند و مهم از اهداف فرعی این جشنواره به‌شمار می‌رود..

گروه‌های سنی ۷ تا ۱۷ سال  امکان شرکت در دومین جشنواه ملی نقاشی کودکان و نوجوانان را دارند.

علاقه‌مندان تا ۱۵ دی (۵ ژانویه ۲۰۲۴) مهلت دارند آثار خود را ارسال کنند. داوری آثار ۲۵ دی (۱۵ ژانویه) و نتیجه و اسامی برگزیدگان ۲۷ دی (۱۷ ژانویه) اعلام خواهد شد.

همچنین ۹ تا ۳۰ بهمن (۲۹ ژانویه تا  ۱۹ فوریه) نمایشگاهی از آثار برگزیده برپا می‌شود و در پایان کتابی از آثار برگزیدگان منتشر خواهد شد.

شرکت‌کنندگان می‌توانند پس از مطالعه دقیق شیـوه‌نامه، در صورت داشتن هرگونه ابهام با شماره‌های ۸۸۹۷۱۲۸۹ و ۸۸۹۷۱۲۸۸ داخلی  ۱۱۹ تماس بگیرند.

دومین جشنواه ملی نقاشی کودکان و نوجوانان، با موضوع آداب و رسوم در خانواده‌های کشور چین و ایران با همکاری سفارت جمهوری خلق چین و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول