اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

ماجرای 3 راس کل و بز وحشی زنده در یک دامداری گچساران

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: با اجرای حکم تفتیش از یک دامداری در گچساران 2راس کل و یک راس بز زنده کشف و ضبط شد .

ماجرای 3 راس کل و بز وحشی زنده در یک دامداری گچساران

اسلام جاودان خرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران گفت: به دنبال دریافت گزارشی از همیاران محیط زیست مبنی بر نگهداری سه راس کل و بز وحشی در طویله یک دامدار در شهرستان گچساران ، پس از اطمینان از صحت و سقم گزارش ، مامورین ساعتی پیش با هماهنگی مراجع قضایی و همکاری مراجع انتظامی و اخذ مجوز وارد دامداری شدند .

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان کرد :پس از بررسی طویله های این دامداری مشخص شد که متهم سه راس کل و بز را در یکی از طویله های این دامداری نگهداری می کند .

وی گفت : ظاهر هر سه راس کل و بز وحشی  از نظر جسمانی سالم هستند، اما متاسفانه به دلیل جدا کردن آنها از طبیعت و زندگی در یک محیط بسته ، نیازمند یک دوره زیادی از تیمارداری  زیر نطر دامپزشک است که سلامت آنها را تائید و ببینیم امکان بازگشت به طبیعت را دارند یا خیر.

جاودان خرد با اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست که متخلف چگونه و از چه راهی  این حیات وحش را به دام انداخته است گفت : هنوز معلوم نیست که متهم چگونه و از چه راهی توانسته است 2 راس کل و یک راس بز را زنده گیری کند که پس از اقدامات قضایی معلوم خواهد شد.

وی افزود: اما زنده گیری حیات وحش به دلیل عدم نیاز به اسلحه و فقط با داشتن مهارتی خاص، متخلفینی که سلاح در اختیار ندارند  از این روش استفاده می کنندو همچنین با توجه به اینکه صدای شلیک گلوله ایجاد نمی شود و عدم آگاهی محیط بانان از حضور شکارچی در منطقه، این دسته از متخلفین به ندرت دستگیر می شوند.

جاودان خرد با اشاره به اینکه  مطابق با ماده 10 قانون شکار و صید ، هرگونه خرید، فروش، عرضه ،حمل ونگهداری حیات وحش زنده یا  آسیب دیده یا اجزاء بدن آنها بدون هماهنگی با محیط زیست جرم بوده و مستوجب مجازات قانونی است ادامه دا : مطابق با این ماده قانونی حیات وحشی که بدون هماهنگی با محیط زیست به هرنحوی در منازل مسکونی نگهداری می شوند جرم بوده و مطابق با قانون با نگهدارنده آن برخورد قضایی صورت خواهند گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن تشکراز همراهی خوب مردم طبیعت دوست گچساران و مسئولان ارشد قضایی این شهرستان با محیط زیست بیان کرد: متهم به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی خواهد شد ضمن آنکه از مردم طبیعت دوست تقاضامندیم که درصورت مشاهده هر ک.نه تخلف زیست محیطی با سامانه رایگان و مردمی 1540 تماس حاصل کنید.

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول