اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

نخست‌وزیر سوریه: موضع مشترک ما و ایران در حمایت از مقاومت مانع آمریکا و اسرائیل است

نخست‌وزیر سوریه در نشست خبری مشترک با معاون اول رئیس‌جمهور گفت: موضع مشترک ایران و سوریه در حمایت از محور مقاومت قطعاً اجازه نخواهد داد آمریکا و رژیم صهیونیستی به اهداف خود دست پیدا کنند و مجبور خواهند شد به خواسته‌های ملت فلسطین تن بدهند.

نخست‌وزیر سوریه: موضع مشترک ما و ایران در حمایت از مقاومت مانع آمریکا و اسرائیل است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حسین عرنوس نخست وزیر سوریه ظهر امروز (شنبه، 18 آذرماه) در نشست خبری مشترک با محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، گفت: این جلسه حقیقتاً جزو موفق‌ترین جلساتی است که بین دو کشور برگزار شده است چون در این جلسه صراحت، صداقت و درک متقابل وجود داشت. همواره دیدارهایی که بین دوستان صورت می‌گیرد با توجه به اینکه مبتنی بر شفافیت و وحدت در دیدگاه‌هاست. لذا این دیدارها جزو دیدارهای آسان محسوب می‌شوند و به راحتی می‌توان در آن به تفاهم‌های مهم جدی دست پیدا کرد.

وی افزود: همانطور که آقای مخبر اشاره کرد، رنج، درد و جنگ ظالمانه و هولناک که از سوی کشورهای غربی علیه مردم فلسطین با اهداف جعلی و باطل و نقض حقوق بشر تحمیل کرده‌اند. اما، موضع مشترک ایران و سوریه در حمایت از محور مقاومت قطعاً اجازه نخواهد داد آمریکا و رژیم صهیونیستی به اهداف خود دست پیدا کنند و مجبور خواهند شد به خواسته‌های ملت فلسطین تن بدهند.

نخست‌وزیر سوریه با اشاره به اینکه در این سفر دو هدف پیگیری نتایج توافقات و تفاهم سفر آیت‌الله رئیسی به سوریه و امضای تفاهم نامه های جدید همکاری در دستور کار قرار گرفته است، گفت: با توافقات انجام شده و همکاری های مشترک منافع دو کشور و ملت محقق خواهد شد که برای این منظور کمیته های مشترک اقتصادی بین دو کشور تشکیل شده است و دنبال این هستیم که تا این توافقات هر چه سریعتر اجرایی شود و نتایج آن قطعا به سود دو ملت ایران و سوریه است.

وی در ادامه با قدردانی از راهبردها و حمایت های مسئولین جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران در زمان جنگ ظالمانه علیه سوریه، خاطر نشان کرد: دولت و ملت ایران در آن دوران در کنار ملت سوریه ماندند و نقش جمهوری اسلامی ایران در میدان های مبارزه و مختلط شدن خون مبارزان ایرانی و سوری هرگز فراموش نمی شود.

عرنوس ادامه داد: از مواضع و حمایت های اقتصادی ایران به ویژه در بخش فرآورده‌های نفتی قدردانی می کنیم.

نخست وزیر سوریه تاکید کرد: دولت سوریه با توجه به نگاه راهبردی روسای جمهوری دو کشور در خصوص همکاری های اقتصادی در اجرایی کردن توافقات جدیت کامل دارد و علیرغم وضعیت ممتاز سیاسی و تطابق های امنیتی اما باید در روابط اقتصادی تلاش های بیشتری توسط دو دولت انجام پذیرد.

وی افزود: اجرای توافقات و تفاهم های بین دو کشور مورد اهتمام جدی دولت سوریه خواهد بود چرا که در نهایت به سود هر دو کشور و ملت است و تلاش می کنیم همکاری های بین محور مقاومت توسعه یابد و در آینده این محور حرف نهایی در منطقه را خواهد زد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول