اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

حمایت صندوق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری از پایان نامه‌ها

صندوق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری از پایان نامه‌ها و رساله‌های ثبت شده در نظام ایده‌ها و نیازها (نان) حمایت می‌کند.

حمایت صندوق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری از پایان نامه‌ها

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، سید احمد فاضل زاده رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) گفت: در راستای رفع نیاز‌های کشور و همچنین سوگری به تحقیقات و پارساهای دانشگاهی (پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری)، سکوی نظام ایده‌ها و نیازها (نان) توسط مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ رونمایی شد. این سامانه به لحاظ جایگاه قانونی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیات وزیران و قانون بودجه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ است.

وی افزود: شورای‌عالی علوم، تحقیقات و فناوری با شناخت اهمیت سکوهای علم و فناوری، نظام ایده‌ها و نیازها و اهداف آن، در بیست و نهمین جلسه مورخ ۳ تیر ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) و اعضای شورا، مصوب کرد که نظام ایده‌ها و نیازها به عنوان پنجره واحد علوم، تحقیقات و فناوری کشور فعالیت خود را ادامه دهد.

رئیس مؤسسسه ISC گفت: مصوبه «اساسنامه صندوق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری» که در جلسه ۸۹۰ مورخ ۱۶ آبان ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ۱۸۴ مورخ ۹ آبان ۱۴۰۲ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور(حسب پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) به تصویب رسید.

وی افزود: هدف از تأسیس این صندوق، تجمیع و مدیریت منابع مالی حوزه پژوهش و فناوری در راستای اجرای اولویت‌‌های علم و فناوری کشور مندرج در اسناد بالادستی و تأمین مالی اجرای طرح‌ها و پروژه‌های کلان ملی جریان‌ساز و تحول ‌آفرین در حوزه علوم، تحقیقات و فناوری است. در همین راستا، در بند ۹ ماده ۴ اساسنامه صندوق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری بر اهمیت حمایت مالی از پارساهای نیاز محور بر اساس سامانه نان تأکید شده است.

فاضل زاده خاطرنشان کرد: بر اساس این بند، از انجام پایان ‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی و دوره پسادکتری مؤسسات و اشخاص حقیقی در راستای رفع نیازهای جامعه و صنعت با اولویت نیازهای ثبت شده در سامانه «نان» حمایت مالی انجام می‌گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول