اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۷۴ هکتار از اراضی شهرستان شاهرود درختکاری شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از درختکاری در ۷۴ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان شاهرود خبر داد.

۷۴ هکتار از اراضی شهرستان شاهرود درختکاری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، جعفر مرادی‌حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در مراسم آغاز طرح مردمی کاشت درخت در شهرستان شاهرود که با غرس نهال زراعت چوب در 74 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در شرکت سیمان شاهرود و با مشارکت همیاران طبیعت، تشکل‌های مردمی، جمعیت هلال احمر و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان برگزار شد، با اشاره به درختکاری در ۷۴ هکتار عرصه منابع طبیعی این شهرستان ، گفت: این امر در راستای اجرای طرح زراعت چوب و همچنین توسعه فضای سبز اجرا شده است.

وی ضمن بیان اینکه برای اجرای طرح «پویش کویر سبز» همراهی همه بخش‌ها لازم است، اضافه کرد: با مشارکت بخش صنایع و معادن می‌توان شاهد توسعه فضای سبز، سرسبزی و آبادانی استان سمنان باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد: این استان مشارکت‌کنندگان خوبی برای توسعه و کشت زراعت چوب دارد.

مرادی‌حقیقی با بیان اینکه یکی از زیر پروژه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت موضوع زراعت چوب است، اضافه کرد: این اقدام یکی از الزامات طرح به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: مصرف سالانه چوب در کشور بالا است و از طرفی هم نمی‌خواهیم از منابع طبیعی خودرو واقع در مناطق شمالی استفاده شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه امسال چهارمین سال استراحت درختان و ممنوعیت بهره‌برداری درختان چوب است، افزود: بنابراین همین موارد ضرورت زراعت چوب را در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت آشکار می‌سازد که امیدواریم صنایع و معادن بیشتر به این مقوله کاشت درخت ورود کنند.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول