اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

سازه‌های غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی با جدیت تخریب می‌شوند

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی همدان از جدیت در حفاظت از اراضی زراعی و باغی استان خبر داد و گفت: در آذرماه دو مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نهاوند، ۹ مورد در روستای حیدره، چهار مورد در لالجین و ۲۳ مورد در ملایر تخریب شده است.

سازه‌های غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی با جدیت تخریب می‌شوند

فرهنگ زمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه بازگشت اراضی مرغوب کشاورزی در استان با جدیت دنبال می‌شود اظهار کرد: در همین راستا دو مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی روستای دهفول نهاوند به مساحت تقریبی ۵۰ مترمربع بنا و ۲۰۰ متر پی‌کنی تخریب شده است. 

وی با بیان اینکه دو مورد در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها (تبصره ۲ ماده ۱۰) صورت گرفته است افزود: مساحت کل زمین‌های رفع تصرف شده حدودا ۴ هزار مترمربع و به ارزش تقریبی ۲.۴ میلیارد تومان بوده است. 

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه ۹ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی روستای حیدره همدان نیز به مساحت ۲۴۵ مترمربع بنا تخریب شده است یادآور شد: این تعداد تخریب به منظور تامین امنیت غذایی، مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها (حکم ماده ۳ و تبصره ۲ ماده ۱۰) اجرا شده است.

وی به شمار دیگری از تخریب‌ها اشاره کرد و افزود: تعداد چهار مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی لالجین شهرستان بهار به مساحت تقریبی ۴۴۸ مترمربع بنا نیز تخریب شده است. 

زمانی مساحت کل زمین‌های رفع تصرف شده در لالجین را حدودا ۷ هزار و ۱۰۰ مترمربع و به ارزش تقریبی ۵ میلیارد تومان دانست و گفت: این اراضی با دستور مقام قضایی، همکاری نیروی انتظامی، شهرداری و همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بهار به حالت اولیه بازگردانده شدند. 

وی در ادامه به تخریب تعداد ۲۳ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی روستای حاجی‌آباد ملایر به مساحت تقریبی ۸۰ مترمربع بنا اشاره کرد و متذکر شد: این ساخت و سازهای غیر مجاز در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها حکم ماده ۳ و تبصره ۲ ماده ۱۰ تخریب شدند. 

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: مساحت کل زمین‌های رفع تصرف شده در این روستا حدودا ۷ هزار و ۸۰۰ مترمربع و به ارزش تقریبی ۳۱ میلیارد تومان بوده‌است. 

وی در پایان تاکید: این تعداد تخریب شماری از تخریب‌های انجام شده در آذرماه بوده و به منظور حفاظت از اراضی زارعی و باغی این مهم با جدیت دنبال می‌شود. 

پایان پیام/۸۹۰۳۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول