اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

۴۰۰ هکتار به بافت فرسوده کرمانشاه اضافه می‌شود

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، از اضافه شدن ۵ نقطه شهر کرمانشاه به مساحت ۴۰۰ هکتار به محدوده بافت فرسوده و ناکارآمد شهری خبر داد.

۴۰۰ هکتار به بافت فرسوده کرمانشاه اضافه می‌شود

رامین الماسی، سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: ایجاد سکونتگاه غیررسمی یا همان حاشیه‌‌نشینی به عدم توجه به ساختارهای درست حوزه شهری برمی‌گردد.

وی در توصیف عبارت سکونتگاه غیررسمی، ادامه داد: سکونتگاه غیررسمی یعنی اینکه دولت برای این مناطق برنامه‌ای نداشته، چون قرار نبوده این مناطق به این شکل امروز درآیند.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اضافه کرد: در کرمانشاه مناطقی داریم که به صورت غیررسمی ایجاد شده و هرازچندگاهی با ارائه درخواست‌های به حوزه شهری اضافه می‌شود.

وی با اشاره به وجود یک‌هزار و ۲۶۰ هکتار محدوده بافت فرسوده و ناکارآمد در کرمانشاه، گفت: ۳۰۰ هکتار از این میزان در بافت تاریخی واقع است و ۸۰۰ هکتار باقی‌مانده بافت فرسوده و ناکارآمد به حساب می‌آید.

الماسی، از اضافه شدن ۵ نقطه شهر کرمانشاه به مساحت ۴۰۰ هکتار به محدوده بافت فرسوده و ناکارآمد شهری خبر داد خاطرنشان کرد: اگر این ۴۰۰ هکتار جزء محدوده‌های فرسوده و ناکارآمد شوند، می‌توانند از مشوق‌های شهرسازانه بهره‌مند شوند.

وی از هویت دادن به بافت فرسوده سخن گفت و در تشریح سیاست‌های شهرسازانه، اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی در راستای همکاری با شهرداری، برای ساماندهی معابر این مناطق قیر رایگان را تأمین خواهد کرد.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تصریح کرد: املاک این مناطق با استفاده از ضوابط شهرسازنه؛ ارزشمند و از تخفیف ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی پروانه برای بازسازی و همچنین تسهیلات نوسازی برخوردار می‌شوند.

وی اضافه کرد: تا دو طبقه تراکم تشویقی دارند، ۷۰ درصد کاهش ضریب پارکینگ و امکان ۲۰ درصد پارکینگ در فضای سبز را دارند.

الماسی، از اعمال سیاست جدید شهرسازی با رویکرد جدید برای بافت فرسوده نسبت به شهر کرمانشاه خبر داد و افزود: معابر را با هماهنگی شهرداری گسترش می‌دهیم و براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با سیاست‌های راه و شهرسازی بخشی از اراضی که خارج از حریم هستندبه محدوده اضافه و طرح‌های نو شهرسازی ایجاد می‌شود که در بازسازی نوسازی و بهینه‌سازی اثرگذار است.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به عملیاتی شدن سیاست‌های مشوقانه در محدوده بافت فرسوده و ناکارآمد، گفت: سیاست امروز این است که تمام جوانب با هم رشد کند. 

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول