اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

شهرداری اصفهان: «ساختمان‌های سبز» تخفیف صدور پروانه می‌گیرند

رئیس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری از احداث ساختمان‌های سبز حمایت می‌کند، گفت: مشوق‌هایی از جمله تخفیف در صدور پروانه را برای ساختمان‌های سبز در نظر گرفته‌ایم.

شهرداری اصفهان: «ساختمان‌های سبز» تخفیف صدور پروانه  می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، فریاد پرهیز، رئیس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اظهار داشت: معاونت شهرسازی و معماری و همچنین معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان لایحه حمایت از ساختمان‌ها و فضاهای شهری سازگار با محیط زیست را در سال ۱۴۰۰ تهیه کرد و پس از برگزاری جلسات متعدد با کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان، این لایحه تصویب شد.

وی با بیان اینکه این لایحه حاصل برگزاری جلساتی با متخصصان و اساتید مرتبط با حوزه ساختمان‌های سبز و پایدار است، افزود: در این لایحه شاخص‌های مختلفی ارائه شده است که آبگرمکن‌های خورشیدی، بام سبز، دیوار سبز، مدیریت آب باران، سرشیرهای کاهنده مصرف آب، مقررات ملی ساختمان، انرژی‌های برق، آب و گاز و پسماند از جمله آنهاست.

پرهیز ادامه داد: در این لایحه نظام ارزیابی و رتبه‌بندی ساختمان‌ها در چند رده تقسیم‌بندی شده است که بر این اساس ساختمان‌های درجه ۲ باید۳۰ درصد امتیاز شاخص‌، ساختمان‌های درجه یک ۵۰ درصد، ساختمان‌های ممتاز ۷۰ درصد و ساختمان‌های دوستدار محیط زیست ۹۰ درصد از امتیازهای شاخص لایحه را کسب کنند.

رئیس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان بیان کرد: از مرکز تحقیقات مسکن، راه و ساختمان وزارت شهرسازی به‌عنوان ارزیاب در این لایحه استفاده و میزان درصد امتیاز شاخصی که ساختمان‌ها کسب کرده اند، مشخص می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه‌ای در معاونت شهرسازی و معماری تشکیل می‌شود که نمایندگانی از سازمان نظام مهندسی استان، مرکز تحقیقات مسکن‌، راه و شهرسازی وزارت شهرسازی و شهردار اصفهان در آن حضور دارند و نظام ارزیابی و رتبه‌بندی ساختمان‌ها را تشخیص می‌دهند.

پرهیز با بیان اینکه این لایحه از طرف شورای اسلامی شهر مصوب و ابلاغ شده و در حال حاضر برای ساختمان‌های جدید لازم‌الاجرا است، گفت: بر اساس قراردادی که در دبیرخانه بین مالک و شهرداری منعقد می‌شود، سازنده‌ها و شهروندانی که تمایل دارند از این مشوق‌ها استفاده کنند، ابتدا باید ثبت‌نام و سپس قراردادی را با شهرداری منعقد کنند.

رئیس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه از سوی شهرداری مشوق‌هایی برای این ساختمان‌ها در نظر گرفته شده است، افزود: بر این اساس، ساختمان سازگار با محیط زیست درجه دو ۲۰ درصد، ساختمان سازگار با محیط زیست درجه یک ۳۰ درصد، ساختمان ممتاز ۴۰ درصد و ساختمان دوستدار طبیعت ۵۰ درصد تخفیف در هزینه‌های دریافت پروانه ساخت دریافت می‌کنند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول