اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

3 ثبت جهانی اخیر تداوم اصالت ایران را تصویر می‌کند

چهره ماندگار میراث فرهنگی گفت:ثبت میراث معنوی و فرهنگی که در نتیجه نگهداشت فرهنگ‌های اصیل که پیوند با اندیشه، باورها، هنر و مهارت‌های فنی و زیباشناسی جامعه دارند و تداوم و ماندگاری با حفظ اصالت و نهادینه شدن آن در بافت فرهنگی سرزمین، توسط خود مردم است.

3 ثبت جهانی اخیر تداوم اصالت ایران را تصویر می‌کند

به گزارش گروه محیط زیست و گردشگری خبرگزاری فارس، حمیده چوبک چهره ماندگار میراث فرهنگی درباره ۳ ثبت جهانی اخیر میراث معنوی ایران با رویداد ثبت جهانی  میراث معنوی سه گانه؛ آئین افطار، آئین سده و تذهیب گفت: بار دیگر ارزش‌های فرهنگی والای جهان ایرانی از سوی جامعه جهانی، تکریم و پاس داشته شد و شایسته است این معنا و مفهوم در دستور کار قرار داده شود و به عنوان پروژه استراتژیک فرهنگی برای همبستگی و پیوند سرزمین‌های با تاریخ و فرهنگ مشترک توجه شود.

وی ادامه داد: ثبت میراث معنوی و فرهنگی که در نتیجه نگهداشت فرهنگ‌های اصیل که پیوند با اندیشه، باورها، هنر و مهارت‌های فنی و زیباشناسی جامعه دارند و تداوم و ماندگاری با حفظ اصالت و نهادینه شدن آن در بافت فرهنگی سرزمین، توسط خود مردم است خودآگاهی ایرانی را نشان می دهد که ارجمنداست و جا دارد شادباش گفته شود.

چوبک اظهارداشت: نخست به مردم بزرگ سرزمین پهناور جهان ایرانی که ریشه و تعلق خاطر به سرزمین و فرهنگ غنی نیاکان خود دارند و پاسدار میراث فرهنگی پربهایی هستند که از گذشتگان به یادگار گذاشته شده است و آنها را زنده نگهداشته‌اند و در گام پسین دست مریزاد و خسته نباشید گفته شود به متولیان و مسئولان گرامی معاونت میراث فرهنگی  وزارت میراث فرهنگی که به وکالت مردم، مسئول و دست اندکار، شناخت، حفظ و معرفی ارزش‌های تاریخی و فرهنگی ایران زمین هستند، خجسته و فرخنده باد.

وی در پایان گفت: امروز جایگاه ایران با ۲۴ اثر میراث ناملموس در فهرست میراث جهانی در جایگاه ۵ قرار گرفته است،با دارایی‌های فاخر فرهنگی و فعالیت‌های با روند روبه رشد، این امید را می‌دهد که چشم به راه رسیدن ایران در جایگاه شایسته و راستین خود و صدر نشین شود با یاری پروردگار، خواست و همت والای مسئولین میراث فرهنگی و دانش همکاران گران‌سنگ با تجربه میراث فرهنگی، تحقق این هدف دیر و دور نیست.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول