اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

دانشجو در مسیر مطالبه‌گری هم اشکال بگیرد و هم راه‌حل ارائه کند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی گفت: مطالبه‌گری دانشجو باید بر اساس قاعده، منطق و استدلال باشد یعنی هم اشکال بگیرد و هم راه‌حل ارائه بدهد.

دانشجو در مسیر مطالبه‌گری هم اشکال بگیرد و هم راه‌حل ارائه کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام رضا نوری نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در نشست صمیمانه با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خراسان‌شمالی که به مناسبت ۱۶آذرماه، روز دانشجو برگزار شد، ضمن تبریک روز دانشجو به دانشجویان اظهارکرد: یکی از روزهای مهم در تقویم نظام جمهوری ‌ا‌سلامی، روز دانشجو است که به قصه استکبارستیزی و مبارزه گره خورده و‌ مسیر دانشجویی که توسط دانشجو انتخاب شده، نه در شعار، بلکه در واقعیت و عمل از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی گفت: در همه نظام‌های دنیا به دانشجویان اهمیت زیادی داده شده، اما در نظام جمهوری‌اسلامی علاوه بر تمامی موضوعات، از نظر دینی نیز برای دانشجو ارزش و اهمیت بسیار زیادی در نظر گرفته است.

امام جمعه بجنورد افزود: بر این اساس، اگر دانشجو قدر خودش را بداند و قدرشناسی از خودش داشته باشد و اهداف عالی که در برنامه علم‌آموزی خود دارد مد نظر قرار بدهد و برای آن تلاش کند، می‌تواند توفیقات زیادی را کسب و لذت و نشاط بیشتری را به دست آورد.

وی ادامه داد: در این‌صورت دانشجو زمانی که بفهمد کارش ارزشمند و مفید است، خستگی از وجودش بیرون خواهد رفت.

حجت‌الاسلام نوری تصریح کرد: در اسلام در رابطه با فراگیری علم تشویق‌های زیادی صورت پذیرفته است، اصل فراگیری علم که در اسلام به آن عنایت و توجه بیشتری شده این است که یادگیری علم بر هر زن و مرد مسلمان لازم و واجب است و باید علاوه بر فراگیری علم، تمامی موضوعات ‌لازم و ضروری را در زندگی خود بکار بگیرد.

وی عنوان کرد: فراگیری علم بر همه افراد جامعه واجب و لازم است، و انسان‌ها تحت هر شرایطی و در هر مقطع سنی، باید به دنبال یادگیری علم بروند، چه از نظر بعد مکانی، اگر در دورترین مکان یعنی چین باشد.

حجت‌الاسلام رضا نوری ادامه داد: درجات انسان‌ها در روز قیامت بستگی به علم آن‌ها دارد، به‌گونه‌ای که شاهد هستیم به‌خاطر داشتن فضیلت علم و دانایی انسان‌، تمامی مخلوقات و حتی فرشتگان در مقابل انسان‌ به سجده افتادند.

وی اظهار داشت: علم‌آموزی خودش فضیلت دارد و کسی هم که در مسیر فراگیری علم می‌رود همانند کسی است که در حال سجده و عبادت است و حتی اگر این فرد در راه علم، جانش را از دست بدهد، همانند کسی‌است که در پیشگاه خداوند به شهادت رسیده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی گفت: قرار است امور مملکت فردا به دست شما دانشجویان داده شود، به همین منظور باید عنایت ویژه‌ای به این قشر صورت پذیرد و همچنین به‌گونه‌ای آموزش و تربیت شوند که در آینده هر مسئولیتی که به دانشجو واگذار شد، به‌خوبی بتواند آن مسئولیت را انجام و در  همه عرصه‌ها موفق شود.

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید بدانید آینده کشور چگونه است باید در شرایط کنونی وضعیت دانش‌آموزان و دانشجویان را مورد بررسی قرار بدهید، اگر از وضعیت مطلوبی برخوردار بودند آینده خوبی در انتظار آنها است.

حجت‌الاسلام نوری تصریح کرد: با این شرایط، کل امور کشور در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... در دست دانشجویان است و اهمیت علم و دانش به‌گونه‌ای است که بدانیم چه کسی باید علم را رشد بدهد، بدون شک رشد علم با دانشجو و با مراکز علمی، دانشگاه‌ها، پژوهشکده ها و... است.

وی ادامه داد: امروزه خیلی از جنگ‌ها، جنگ زمینی نیست و دشمن در حال حاضر به‌شیوه‌های مختلف به جنگ با نظام جمهوری اسلامی آمده، پس همه ما باید با فراگیری علم و دانش، خودمان را مجهز به دانش پیشرفته کنیم، چرا که آینده از آن کسانی است که پیشرفت علمی خوبی دارد.

امام جمعه بجنورد عنوان کرد: علم ذاتا ارزش دارد و دانشجو می‌تواند‌ به‌‌راحتی مسائل و موضوعات مهم  جامعه را بر اساس استدلال مطالبه و نقد کند  و به‌راحتی می‌تواند پیگیر مطالبات و خواسته‌های خود باشد.

وی گفت: اگر دانشجو در روند حرکت مسوولان درست ورود پیدا کند می‌تواند اصلاح کند چرا که جوان است و جوان‌ دانشجو روحیه نقد را دارد و چون جوان وابسته و دلبسته نیست به‌راحتی می تواند پیگیر مطالبات خودش باشد.

حجت‌الاسلام نوری افزود: دانشجو می‌تواند جامعه را متوجه اشتباهات خود کند ولی مطالبه‌گری دانشجو باید بر اساس قاعده، منطق و استدلال باشد یعنی هم اشکال بگیرد و هم راه‌حل ارائه بدهد.

وی تصریح کرد: برای تحقق شرایط ذکر شده بنا به فرمایش امام راحل(ره) شرایط سه‌گانه؛ تحصیل، تهذیب و ورزش را باید در نظر داشته باشیم.

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول