اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

انجام ۴۲ مورد پایش از صنایع آلاینده خاک در ایلام

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: در سال جاری بیش از ۴۲ مورد پایش از صنایع با پتانسیل آلودگی خاک در استان ایلام انجام شده است.

انجام ۴۲ مورد پایش از صنایع آلاینده خاک در ایلام

علیرضا محمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام، عصر پنجشنبه ۱۶ آذر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در سال جاری در اجرای ماده ۱۴ و ۱۵ قانون حفاظت خاک، بیش از ۴۲ مورد پایش از صنایع با پتانسیل آلودگی خاک انجام گرفته است. 

وی افزود: نتیجه این بازدیدها منجر به صدور و ابلاغ ۱۰ اخطاریه زیست محیطی برای متخلفین از این قانون شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام ادامه داد: در جهت پاک‌سازی خاک های آلوده در سال جاری نیز با پیگیری کارشناسی، ۲ مورد از خاک‌های آلوده به صورت کامل پاکسازی و مجدداً به چرخه خاک های سالم بازگشتند و الباقی در روند پاکسازی قرار گرفته اند.

محمدی خاطرنشان کرد: در سال‌جاری توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست نیز یک فقره تخریب خاک در داخل مناطق تحت مدیریت این اداره کل شناسایی شد که بلافاصله با تشکیل پرونده و ارجاع موضوع به مراجع قضائی، فعالیت مربوطه متوقف و پرونده در حال رسیدگی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام تصریح کرد: با توجه به اینکه در استان فعالیت های نفت گاز توسعه یافته و همچنین در مسیر ترانزیت مواد نفتی قرار گرفته، همواره خطر ایجاد آلودگی خاک ناشی از واژگونی کامیون های حمل مواد شیمیایی و نفتی وجود دارد که در این راستا در سال‌جاری یک فقره واژگونی تانکر حمل مواد نفتی با ایجاد آلودگی خاک شناسایی و جهت اعمال رویه ماده ۱۵ قانون حفاظت خاک در مراجع قضائی در حال پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، 
با گسترش زندگی ماشینی و توسعه انواع آلاینده های زیست، لزوم اجرای سیستم های مدیریتی جامع و کارآمد که بتوانند با توانمندی و اثر‌بخشی بیشتر کاهش آلاینده ها، مدیریت پسماندها و توسعه پایدار را مدیریت کنند بیش از پیش آشکار می شود. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول