اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

هزینه‌کرد ۳۰ میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت‌ ناحیه صنعتی نگارخاتون

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۳۰ میلیارد تومان برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های صنعتی در نگارخاتون هزینه شده است.

هزینه‌کرد ۳۰ میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت‌ ناحیه صنعتی نگارخاتون

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مصطفی حقیقی عصر امروز در بازدید از ناحیه صنعتی نگارخاتون در روستای نگارخاتون در شهرستان فامنین اظهار کرد:  در این ناحیه صنعتی ۸۶ قرارداد منعقد شده و از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۳۰ میلیارد تومان اعتبار صرف زیرساخت‌های آن شده است.

وی با بیان اینکه ۶۰ طرح در این ناحیه صنعتی از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخوردارند افزود: سوله‌های این تعداد طرح نصب شده و این آمادگی وجود دارد که تا ۲۲ بهمن‌ماه با تزریق تسهیلات مالی لازم ۱۵ طرح به بهره‌برداری کامل برسد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم از جمله تأمین آب و برق انجام شده است تصریح کرد: شبکه داخلی گاز ناحیه صنعتی نیز در حال آماده سازی است.

وی با بیان اینکه ۱۳۵ قطعه زمین در ناحیه صنعتی نگارخاتون ایجاد شده است ادامه داد: اتفاقات خوبی در این منطقه به همت دولت و پشتیبانی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی انجام شده است.

پیشرفت ناحیه صنعت نگارخاتون در یک سال گذشته قابل ملاحظه است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس نیز بیان کرد: ناحیه صنعتی نگارخاتون یک اقدام بزرگ است و طی یک سال گذشته پیشرفت بسیار خوبی داشته در حالی که در گذشته راکد مانده بود. 

حمیدرضا حاجی‌بابایی با بیان اینکه وجود راه‌آهن و اتوبان این منطقه را به یک خطه ویژه در غرب کشور تبدیل کرده است افزود: به واسطه راه‌های مواصلاتی مهمترین منطقه ما در غرب کشور شهرستان فامنین به اضافه قهاوند و قسمتی از بخش مرکزی همدان است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین کار را مردم انجام می‌دهند تصریح کرد: مردم به نتیجه رسیدن که سرمایه‌گذاری در این منطقه باعث سودآوری و ایجاد ارزش افزوده خواهد بود. 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه تملک ۵۰ هکتار دیگر برای ناحیه صنعتی نگارخاتون در دستور کار باشد ادامه داد: این منطقه به دلیل نزدیکی به تهران و جایگاه ویژه فامنین حتما نیاز به این توسعه دارد.

وی با تاکید بر اینکه احداث چند شهرک صنعتی جدید در همدان و فامنین دنبال می‌شود خاطرنشان کرد: با تعریف یک الگوی کشت مناسب که مطابق با شرابط آبی و خاکی منطقه نیز باشد، آب صرف صنعت و کشاورزی مدرن شود و شبکه‌های آبرسانی و کشاورزی بروز ایجاد شود. 

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه همدان تا نوبران منطقه طلایی غرب کشور است گفت: شهرک‌های مختلف صنعتی، صنفی و های‌تک در حال ایجاد است و مردم نیز به این باور رسیدند که سرمایه خود را در حوزه صنعتی و تولید به کار گیرد.

وی با بیان اینکه ۲۰ سال طول تا زیرساخت‌های امروز در فامنین فراهم شود اظهار کرد: امروز در شهرستان فامنین سیل حرکت اقتصادی در حال جریان است و این نشان از قدرت بالای حرکت در این منطقه دارد. 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه راه آهن کشورهای روسیه و شمالی از همدان به جنوب متصل می‌شوند افزود: ۲۷ سال طول کشید که راه آهن کشور از همدان عبور کند.

پایان پیام/۸۹۰۳۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول