اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

فامنین نیازمند ایجاد دانشکده فنی و حرفه‌ای است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود دانشکده فنی و حرفه‌ای یکی از نیازهای ضروری فامنین است که می‌تواند نیروی ماهر برای منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد پرورش دهد.

فامنین نیازمند ایجاد دانشکده فنی و حرفه‌ای است

 به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی عصر امروز در جلسه هماهنگی ایجاد دانشکده فنی و حرفه‌ای فامنین با همکاری دانشگاه پیام نور در محل دانشگاه پیام نور مرکز فامنین اظهار کرد: کشور باید در پنج سال آینده هشت درصد رشد اقتصادی داشته باشد که ۲.۸ درصد آن از طریق افزایش بهره‌وری است و مهمترین رکن بهره‌وری نیز نیروی انسانی ماهر است.

وی با بیان اینکه هر شهرستان که نیروی ماهر و حرفه‌ای داشته باشد به توسعه پایدار هم خواهد رسید افزود: فامنین به شدت نیاز به این نیروی ماهر دارد و باید حداقل یک‌هزار جوان تکنسین و مهندس در این منطقه پرورش دهیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیاز امروز فامنین تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است تصریح کرد: هشت هنرستان ویژه در شهرستان همدان احداث شده که از ساختمان و کارگاه‌های استاندارد برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد دانشکده فنی و حرفه‌ای نیاز منطقه است ادامه داد: راه‌اندازی پتروشیمی نیاز به نیروی انسانی دارد بنابراین برای همین واحد می‌توان نیروی انسانی پرورش داد. 

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه همه زوایای شهرستان به تکنسین دارد خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد دانشگاه‌ها باید به سمت کسب مهارتی بروند و ۷۰  درصد آموزش و پرورش نیز به سمت هنرستان هدایت شود. 

وی در ادامه گفت: از نقاط مختلف استان و سایر شهرستان‌ها افراد می‌توانند برای تحصیل به فامنین بیایند و این یک ظرفیت بزرگ برای منطقه به حساب می‌آید.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه نباید بر روی دانشگاه فعلی تعصب داشت خاطرنشان کرد: دیروز اولویت دانشگاه پیام نور بود و امروز فنی و حرفه‌ای به نیاز جامعه بدل شده است.

پایان پیام۸۹۰۳۳ /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول