اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

وزیر ارشاد: نظریه حکمرانی نوین فرهنگی را اجرایی می‌کنیم

وزیر ارشاد از راه‌اندازی قرارگاه شهید آوینی با هدف تقویت رسانه‌ها در وزارت ارشاد خبر داد و گفت: در حال فراهم کردن برنامه‌های کاملی برای اجرای نظریه حکمرانی نوین فرهنگی هستیم.

وزیر ارشاد: نظریه حکمرانی نوین فرهنگی را اجرایی می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک طی مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار مرکزی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر مجتمع فرهنگی ماهور اراک افتتاح و به بهره برداری رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در آیین افتتاح این مجتمع اظهار کرد: مردمی سازی امور در حوزه فرهنگ و هنر مسئله مهمی است که باید به آن پرداخته شود.

محمدمهدی اسماعیلی اظهار کرد: حوزه فرهنگ در سال‌های گذشته با چالش‌های گوناگونی مواجه بوده که دولت سیزدهم با تلاش‌های صورت گرفته بخشی از این چالش‌ها را برطرف کرده است.

وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگ به شدت نیازمند تغییر نگاه در مدیریت کلان کشور احساس می‌شود، و تا زمانی که نگاه به مقوله فرهنگ اصلاح نشود، شاهد تغییر نخواهیم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لازمه رسیدن کشور به پیشرفت و تعالی را تحول و ارتقای حوزه فرهنگ دانست و ادامه داد: فرهنگ یک اقتضائاتی دارد که باید همه آنها را در کنار یکدیگر دید، فرهنگ نیازمند اجماع نخبگانی بر روی مفاهیم اصلی و محورهای مهم پیشرفت و یک اشتراک ذهنی بین همه دست اندرکاران است.

اسماعیلی فکر و اندیشه را از ضروریات فرهنگ برشمرد و خاطرنشان کرد: با سعه صدر، تحمل یکدیگر، آزادی نقد و اندیشه، به رسمیت شناختن تفاوت‌ها و محدود نکردن سلیقه‌ها می‌تواند به ارتقای حوزه فرهنگ کمک دهنده باشد.

وی ادامه داد: تصمیم گیران کشور در رده‌های مختلف محلی، استانی و ملی بایستی اینطور تامل و برنامه ریزی کنند. ما وقتی مجموعه فرهنگی را شکل می‌دهیم بایستی برای همه گونه‌های مختلف فکری، حق ارائه و کار قائل باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مردمی سازی در فرهنگ و هنر را اولویت مهم دولت سیزدهم برشمرد و گفت: دستگاه‌های حاکمیتی با هم افزایی در کنار یکدیگر، وظیفه هدایت و تسهیلگری و نظارت را انجام دهند و حلقه های میانی شامل انجمن‌های مردمی، هنری، نمایشی، تشکل‌های دانشجویی، اصحاب رسانه، هیئات‌ها و کانون‌های هنری و فرهنگی، عهده دار و متصدی فعالیت‌های فرهنگی باشند، تا بتوان مردمی سازی امور فرهنگی را اجرایی کرد.

اسماعیلی اضافه کرد: اینکه چقدر می‌توانیم این هدف را محقق کنیم به این بستگی دارد که این موضوع در تمام بدنه جریان مدیریتی کشور اشراف پیدا کند تا اتفاق بیفتد.

وی در ادامه با اشاره به سفرهای استانی بیان کرد: ۱۰ هزار میلیارد از اعتبارات عمومی دولت  در قالب سفرهای استانی برای تکمیل زیرساخت‌های استان‌ها اختصاص یافته است، ما خود را موظف به آماده سازی زیرساخت‌ها می‌دانیم و فعالان و نخبگان فرهنگی باید محتوا و فکر را با نگاه به گام دوم انقلاب ایجاد کنند.

وزیر ارشاد از راه‌اندازی قرارگاه شهید آوینی با هدف تقویت رسانه‌ها در وزارت ارشاد خبر داد و افزود: در حال فراهم کردن برنامه‌های کاملی برای اجرای نظریه حکمرانی نوین فرهنگی هستیم و در این راستا هزار میلیارد تومان  به منظور حمایت از فعالیت‌ های محتوایی استان‌ها  در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه حمایت از تمامی انجمن های هنری، تجسمی، موسیقی، آموزشگاه‌ها، انجمن‌های ادبی، کانون‌های فرهنگی و هنری و همه فعالانی که در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه و بالاتر از همه در حوزه قرآن فعالیت دارند، به شدت مورد تاکید است.

اسماعیلی در خصوص تاسیس دهکده خلاق فعالیت‌های هنری در قشم گفت: تاکنون چند استان دیگر برای این منظور آمادگی خودشان را اعلام کرده‌اند و با جهاد دانشگاهی در پردیس تهران مذاکراتی صورت گرفته که به زودی به ثمر خواهد نشست.

به گزارش فارس در این آیین مجتمع فرهنگی ماهور با هدف اعتلای سطح فرهنگ جامعه و نشاط بین جوانان در زمینی به مساحت 672 متر مربع، در 5 طبقه و زیر بنای 1800 متر با اسکلت فلزی  وسقف کامپوزیت احداث شده و حدود 200 متر مربع برای این مجتمع محوطه سازی انجام شده است.

 این ساختمان با کاربری فرهنگی، هنری، سمعی وبصری طراحی واحداث شده که عملیات احداث آن از سال 1386 آغاز و سال 1402 با اعتباری بالغ بر  7 میلیارد تومان به پایان رسید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول