اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بدون همراهی مردم نمی توانیم در تحقق اجرای عدالت گام مهمی برداریم

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی رسالت احزاب را در ارتقاء آگاهی مردم و شفاف سازی فضای اجتماعی برای نقش آفرینی مطلوب و موثر دانست و گفت: بدون همراهی مردم نمی‌توانیم در تحقق اجرای عدالت گام مهمی برداریم.

بدون همراهی مردم نمی توانیم در تحقق اجرای عدالت گام مهمی برداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت الاسلام و‌المسلمین حمزه خلیلی در نشست با جمعی از مدیران و مسئولان احزاب گوناگون استان خراسان رضوی با اشاره به نقش مهم احزاب در آماده سازی مردم برای نقش آفرینی درست اظهار کرد: آنچه ما از بعثت انبیا می‌دانیم این است که آن‌ها آمدند تا عقول مردم رشد کند، آن‌ها می‌خواستند انسان‌ها رشد کرده و سپس با عقل خود انتخاب کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: امروز رسالت احزاب هم همین ارتقاء رشد و آگاهی‌های مردم است نه تصمیم گیری به جای آن‌ها و اگر احزاب می‌خواهند کار پیامبر گونه انجام دهند باید زمینه رشد مردم را فراهم کنندتاآنهاخودبهترین نقش آفرینی را داشته باشند.

حجت الاسلام و‌المسلمین خلیلی رسالت احزاب را ارتقاء آگاهی مردم و شفاف‌سازی فضای اجتماعی برای نقش آفرینی مطلوب و موثر دانست و افزود: بدون همراهی مردم نمی‌توانیم در تحقق اجرای عدالت گام مهمی برداریم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مطالبه گری مردمی گفت: مطالبات را باید از امور سطحی به سمت امور اساسی نظام که در راستای توسعه، عمران و پیشرفت کشور است هدایت کرد و این اتفاق وقتی می‌افتد که احزاب با انتشار اطلاعات درست، مردم را نسبت به وضعیت کشور آگاه کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: این آگاه کردن مردم موجب می‌شود آن‌ها پیشرفت کشور و خدمات گوناگونی که در سایه نظام اسلامی در حال انجام است را بهتر ببینند و در مقابل القائات رسانه‌های بیگانه بتوانند به درستی از کشور خود دفاع کنند.

حجت الاسلام و‌المسلمین خلیلی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر توجه به علل و عوامل اجتماعی و اقتصای وقوع جرایم گفت: اگر ما فقط مجرم را ببینیم و او را مجازات کنیم مشکلاتمان کم نخواهد شد بلکه باید به عوامل شکل گیری جرم پرداخت که این عوامل اساساً ریشه در مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارد.

وی افزود: در این زمینه احزاب می‌توانند واقعیت‌های اجتماعی را هرچه شفاف‌تر پیش روی مسئولین قرار دهند و با نقد عالمانه و حکیمانه عملکرد مدیران، اقدامات روزمره‌ی عادی شده را تبدیل به کار‌های اثربخش کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در پایان با اشاره به اهمیت نقش تولید، اشتغال و رونق اقتصادی در کاهش جرایم و اصلاح امور اجتماعی خاطرنشان کرد: باید همگی با کمک یکدیگر از طرح‌های اقتصادی و انجام سرمایه گذاری حمایت کنیم و با تسهیل امور برای سرمایه گذار، او را به سمت فعال سازی ظرفیت‌های فراوان این استان در راستای منافع مردم و توسعه و آبادانی کشور هدایت کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول