اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

خسروپناه: مسیر حرکت دانشجوی تراز از تیررس دشمن به سمت راه شهدا است

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب برای دستیابی به نقشه‌های شوم خود، دانشجویان را در تیررس قرار دادند، گفت: راه صحیح ادامه راه شهدای دانشجو است.

خسروپناه: مسیر حرکت دانشجوی تراز از تیررس دشمن به سمت راه شهدا است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ۱۶ آذرماه در کشور ما به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده و هر ساله در این روز در دانشگاه‌های سراسر کشور برنامه‌های بسیاری برگزار می‌شود؛ مسؤولان نیز به نوبه خود این روز را گرامی داشته و توصیه‌های خود را برای دانشجویان مطرح می‌کنند؛ به همین بهانه ویژگی‌های دانشجوی تراز اسلام و انقلاب را از حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی پرسیدیم.

خسروپناه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه دانشجوی تراز انقلاب اسلامی به زندگی مبتنی بر ارزش های والای اسلامی و انقلابی و انتخاب هدف‌های برتر دینی تمرکز دارد و اسلام را به معنای کلمه در کاربست زندگی خود سرلوحه قرار می دهد، گفت: نگاه منتقدانه با رعایت انصاف، حفظ حضور دانشجویی در دانشگاه به صورت قوی و با معیارهای صحیح، حرکت مؤمنانه انقلابی، هوشیاری در مقابله با حوادث سیاسی جهان و کشور، عمل به موقع در مراحل مختلف انقلاب و اثربخشی مثبت در محیط دانشگاه و همچنین عمل به تکلیف دینی و انقلابی و بصیرت داشتن از نشانه های یک دانشجوی در تراز اسلام و انقلاب است.

وی دانشجویان را نیروهای فهیم و با انرژی جامعه برشمرد و گفت: دانشجویان در حکم لایه های میانی مردم و حاکمیت می توانند مشکلات جامعه را به درستی دیده و منتقل کنند و برای این منظور باید نشاط و انگیزه داشته باشند و با تلاش‌های نوآورانه‌ و جدیت برای حل مشکلات کشور قدم بردارند.

به گفته دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی، دشمنان اسلام و انقلاب و جریانها و ایادی شان که چه قبل از پیروزی انقلاب و چه پس از آن به دنبال نقشه های شوم خود بودند امروز به عنوان یکی از اهداف اصلی خود دانشجو را مد نظر گرفته اند تا از مسیر دانشگاه و دانشجو و همچنین توان و انرژی دانشجویی برای نیل به اهداف خود استفاده کنند اما راه صحیح در این مسیر ادامه راه شهدای دانشجو است.

* راه‌های رسیدن به جایگاه دانشجوی تراز انقلاب و اسلام از دیدگاه دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی

خسروپناه با بیان اینکه دانشجویان تراز اسلام و انقلاب چشم در چشم رهبر و مولای خود هستند، گفت: با وجود هجمه های وسیع علیه اسلام و انقلاب، این دانشجویان در این مسیر به راه و روش مقام معظم رهبری در مواجهه با پیشامدها و حوادث توجه می کنند.

دروس دانشگاهی و فعالیت‌های فوق برنامه‌ای که امروزه در دانشگاه ها صورت می گیرد برای یک بینش عمیق و همه‌جانبه انقلابی که انتظار می‌رود یک دانشجوی انقلابی در این عصر داشته باشد، بسیار مفید است اما می تواند بهتر باشد

 

 

استاد دانشگاه یکی از راههای اساسی رسیدن به تراز مطلوب را برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی برشمرد و عنوان کرد: انجام فعالیت‌های سیاسی و انقلابی، استفاده مطلوب از ظرفیت تشکل‌های دانشجویی، برگزاری اردوهای آیینی و سیاسی، کارگاه‌ها و جلسات تخصصی تحلیل مسائل اجتماعی و سیاسی، کانونهای فرهنگی و هنری و مواردی از این قبیل است که نیازمند تقویت، تعمیق و جدیت بیشتری هستند و می‌توانند در پرورش دانشجوی تراز انقلاب اسلامی نقش موثر و اساسی داشته باشند.

* کار تک بعدی در فضای فرهنگی موفق نمی‌شود

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی جهت‌گیری به سمت ارزش‌های متعالی انقلاب و اسلام را هم یکی دیگر از ویژگی‌های لازم برای نزدیک تر شدن به تراز یک دانشجوی مسلمان و انقلابی دانست و گفت: توجه ویژه به مدارس و دانشگاه ها به مثابه کارخانه‌های آدم سازی و رسیدن به شاخص‌های مطلوب اسلامی و انقلابی، تقویت بعد معنوی و اتصال و اتکا به خدا در نسل جوان به عنوان مولفه مهم کار فرهنگی است. به گفته وی، کار تک بعدی در فضای فرهنگی هیچ گاه موفق نمی‌شود و به سرانجام نخواهد رسید، فعالیت فرهنگی علاوه‌ بر فکر باید دل را در بر گیرد.

استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: عمق و کیفیت فعالیت برای نسل دانشجو بسیار مهم است و کار فرهنگی باید در چند وجه صورت پذیرد، باید با یک نگاه مسأله محور، موانع رسیدن دانشجو به تراز اسلام و انقلاب را شناسایی و با عزمی جهادی و استوار برای حل و رفع این مسائل اقدام کرد.

پایان پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول