اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

فراهم شدن بستر اشتغال و حضور دانشجویان در صنایع با طرح پویش

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طرح پویش امکان حضور دانشجویان در صنایع و یادگیری یک حرفه و ارائه خدمت به صنعت و بستر اشتغال را فراهم کرده است.

فراهم شدن بستر اشتغال و حضور دانشجویان در صنایع با طرح پویش

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، علی سروری مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست هم اندیشی روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های فارس و بوشهر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو، قریب به ۳۰ هزار نفر عضو هیأت علمی تمام وقت و وابسته و ۴۰۰ واحد و مرکز دانشگاهی است.

*  دانشگاه آزاد از دانشگاه آموزش محور است

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از دانشگاه آموزش محور به دانشگاه مساله محور تبدیل شده است، گفت: هر کدام از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود مأموریت ویژه‌ای را تعریف و دنبال می‌کنند، در همین راستا سراهای نوآوری متناسب با مأموریت هر واحد در حال راه‌اندازی و توسعه هستند. به عنوان مثال هوش مصنوعی مأموریت مهم واحد علوم و تحقیقات است.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک شبکه دانشگاهی است و تصمیم گیری در آن به صورت متمرکز و چابک است، از اینرو به راحتی می‌تواند با صنایع همکاری داشته باشد و اعضای هیأت علمی می‌توانند بخشی از موظفی خود را در صنایع یا حوزه کشاورزی سپری کنند.

سروری مجد به طرح پویش اشتغال اشاره کرد و افزود: این طرح امکان حضور دانشجویان در صنایع و یادگیری یک حرفه و ارائه خدمت به صنعت و بستر اشتغال برای آنان را فراهم کرده است.

وی از استقبال رئیس جمهور از طرح پویش اشتغال دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: رییس جمهور با صدور دستوراتی به برخی وزارتخانه‌های مرتبط خواستار توجه جدی به این طرح و همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی و نیز الگوبرداری دیگر دانشگاه‌ها از طرح پویش اشتغال دانشگاه آزاد اسلامی شد.

قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شعار «هر دانشجو یک مهارت» در این دانشگاه، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با در نظر گرفتن این شعار زمینه عقد تفاهم‌نامه‌هایی با صنایع مختلف به منظور حضور و فعالیت بیش از پیش دانشجویان و اعضای هیأت علمی در صنایع را فراهم کرده است.

سروری مجد تأکید کرد: حضور مشترک دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان بوشهر و فارس در منطقه عسلویه موید آن است که دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد تا ظرفیت‌های دیگر استان‌ها که مورد نیاز و خواست صنایع است را به میدان آورد در این راستا ضروری است دفتر مشترک میان دانشگاه آزاد اسلامی و صنایع عسلویه تشکیل شود.

وی به ظرفیت های عسلویه اشاره و تصریح کرد: هرچه بیشتر به شهرستان عسلویه و صنایع مستقر در آن می‌نگریم، بیشتر به اهمیت خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پی می‌بریم که چگونه با توان متخصصان داخلی منطقه عسلویه را که زمانی بیابانی خشک بود امروز تبدیل به قطب صنعت و پایتخت انرژی کشور شده است.

سروری مجد و هیأت همراه از پتروشیمی نوری و پالایشگاه پنجم در عسلویه بازید کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول