اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

دستگیری متخلفین شکار کبک در کوه‌های شهرمیان شهرستان اقلید

ماموران یگان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید با گشت و کنترل منطقه کوههای شهرمیان و دژکرد اقلید، ۵ نفر متخلف را به جرم شکار۷ قطعه کبک و یک قطعه مرغابی دستگیر کردند.

دستگیری متخلفین شکار کبک در کوه‌های شهرمیان شهرستان اقلید

به گزارش خبرگزرای فارس از اقلید، علی بخش نجاتی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: از این متخلفین ۴ قبضه اسلحه ساچمه زنی  مجاز کشف شد.

 نجاتی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید افزود: همچنین ۱نفر متخلف دیگر به جرم شروع به شکار و ۲ نفر متخلف به جرم صید ۵۰ قطعه ماهی کپور در مناطق این شهرستان دستگیر شدند که پرونده این متخلفین در مراجع قضایی شهرستان درحال رسیدگی است.

 وی، با هشدار نسبت به آسیب های وارده به محیط زیست بر اثر شکار و صید بی رویه گفت: محیط زیست در تعطیلات بیش از هر زمان دیگری در معرض آسیب قرار دارد موضوعی که اگر ادامه یابد به معنی نابودی حیات است از این رو خودداری از آلودگی محیط یک ضرورت محسوب می شود. 

نجاتی در پایان گفت: شکار بی رویه، صید خارج از ضابطه ، سوزاندن و قطع درختان برای تهیه زغال و هیزم، قطع درختان برای تولید الوار و مصالح ساختمانی و صنعتی و گسترش بی‌رویه شهرها و کارخانه‌ها از اصلی ترین عوامل نابودی و تخریب زیست بوم ها است.

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول