اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

دستگاه قضائی؛ پیگیر مرگ گونه‌های جانوری در استان سمنان

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: دستگاه قضائی سمنان نسبت به تخریب محیط‌زیست و تلف شدن گونه‌های در معرض انقراض حیات‌وحش بی‌تفاوت نیست و در این زمینه اقدام قانونی می‌کند.

دستگاه قضائی؛ پیگیر مرگ گونه‌های جانوری در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان عصر امروز در نشستی در شاهرود اظهار کرد: نسبت به تخریب محیط‌زیست و تلف شدن گونه‌های در معرض انقراض بی‌تفاوت نبوده؛ بلکه در راستای حفظ حقوق عامه و زیست‌گاه‌های جانوران مصمم هستیم.

وی بیان کرد: با بازدیدهای میدانی و دعوت از مسؤولان مربوطه و اتخاذ تصمیمات لازم در سطح استانی و کشوری، صیانت از گونه‌های حیات‌وحش را مهم دانسته و از هیچ اقدام قانونی دریغ نشده است.

به گزارش فارس؛ اخیراً در شهرستان شاهرود 3 قلاده خرس قهوه‌ای تلف شدند و تعداد زیادی از گونه ارزشمند یوزپلنگ آسیایی نیز در شرق استان سمنان تا امروز قربانی جاده‌ها شده‌اند.

ورود قانونی به مسأله معادن طرود

عبداللهی موضوع ورود قانونی به معادن طرود و امنیت جاده آن منطقه را مهم برشمرد و افزود: در سال جاری 2 مرحله بازدید میدانی از معادن آن منطقه انجام شده و ساماندهی وضع معادن به نحوی که با مدیریت اهالی، انتفاع به دست آمده صرف عمران و آبادی منطقه شود، مطالبه و پیگیری شده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: برای جاده طرود دستورات قانونی به دادستان عمومی و انقلاب شاهرود صادر شده است تا از اداره راه و شهرسازی شرق استان و نهادهای متولی، ساماندهی آن محور را پیگیری کند و نتایج عام‌المنفعه هرچه زودتر حاصل شود.

نگرانی از وضع کودکان کار در شاهرود

وی بیان کرد: دستگاه قضائی استان سمنان نگران وضع کودکان کار در شاهرود است. دادستان شهرستان جلساتی را با نهادهای متولی برای ساماندهی وضعیت این کودکان در دستور کار قرار داده است و چنانچه اشخاصی با اهداف شوم و منفعت‌طلبانه قصد سوء‌استفاده از این طیف مظلوم را داشته باشند، با برخورد قانونی و بازدارنده مواجه خواهند شد.

پایان پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول