اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

۵۴ درصد زندانیان ایلام تحت آموزش مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای هستند

مدیرکل زندان‌های ایلام گفت: ۵۴ درصد از زندانیان استان ایلام تحت تعلیم مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای قرار گرفته‌اند.

۵۴ درصد زندانیان ایلام تحت آموزش مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، جمشید اسکندری مدیرکل زندان های استان ایلام، ظهر سه‌شنبه ۱۴ آذرماه  در دیدار با مجید والی زاده مدیرکل اداره آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام گفت: دوره های فنی و حرفه ای برای کلیه زندانیان توسط مربیان مجرب آموزش داده می شود و از ابتدای سال تاکنون تعداد ۲٠ دوره مختلف در سطح زندان ها برگزار شده است.

 وی افزود: در طول برگزاری این دوره ها تاکنون تعداد ۲۴۵ گواهی مهارت توسط اداره آموزش فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی استان در رشته‌های مختلف صادر شده است.

مدیرکل زندان های استان ایلام ادامه داد: ۵۴ درصد از زندانیان استان با شرکت در این دوره ها تحت تعلیم و آموزش مهارت های فنی و حرفه ای قرار گرفته اند و پس از پایان دوره ها علاوه بر برگزاری آزمون و نظارت اداره کل فنی و حرفه ای، گواهی مهارت برای زندانیان قبول شده صادر می‌شود که در زمان اتمام حبس می توانند با بهره‌گیری از آن، تسهیلات خوداشتغالی دریافت کنند و به کسب و کار مشغول شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: برگزاری دوره های کوتاه مدت و متنوع و همچنین متناسب با بازارکار بیش از پیش مد نظر است و با همکاری کارگروه مشاوره شغلی و نیازسنجی در زندان ها برای برگزاری دوره های جدید برنامه ریزی شده است که انتظار می رود تا پایان سال آموزش های فنی و حرفه ای برای محکومین توسعه یابند.

همچنین در این دیدار مجید والی زاده مدیرکل اداره آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام نیز ضمن تقدیر از کارکنان خدوم سنگر اصلاح و تربیت که در عرصه بازپروری تلاش می کنند،گفت: همکاری های اثربخش و اجرای مطلوب و کامل مفاد تفاهم نامه همکاری فی مابین دو مجموعه قول تداوم خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، توسعه آموزش های شغلی در کاهش نرخ تکرار جرم زندانیان ضرورت دارد که به همین علت باید این امر محقق شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول