اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

آخرین وضعیت پرونده پروژه هوش مصنوعی هرمی لاکسون

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت پرونده لاکسون گفت: حسب گزارش واصله از مراجع امنیتی و انتظامی و شکایات مردمی پرونده هایی در 6 استان تشکیل شده و مشخص شد یک پروژه هوش مصنوعی هرمی در قالب نرم افزار laxsson اقدام به شبکه سازی عضوگیری جذب سرمایه و فعالیت غیر مجاز کرده است.

آخرین وضعیت پرونده پروژه هوش مصنوعی هرمی لاکسون

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری فارس، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص آخرین وضعیت پرونده شرکت لاکسون ایلام گفت: حسب گزارش واصله از مراجع امنیتی و انتظامی و شکایات مردمی پرونده هایی در استانهای ایلام بوشهر، البرز، لرستان خوزستان و خراسان شمالی تشکیل شده و مشخص شد یک پروژه هوش مصنوعی هرمی در قالب نرم افزار laxsson اقدام به شبکه سازی عضوگیری جذب سرمایه و فعالیت غیر مجاز کرده است.

ستایشی گفت: این شبکه غیرمجاز در یک فرایند سه سطحی یک تیم با عضویت یکهزار و یکصد و یازده نفر تشکیل و پاداش اضافه کردن هر عضو ۱۰ دلار تعیین و برای اینکه فردی عضو فعال به شمار آید.

 

وی ادامه داد: حداقل رقم ورود به نرم افزار ۵ میلیون تومان با ۱۰۰ دلار قید شده است. متاسفانه سکوی صدرالذکر با این ادعا که می تواند به کمک هوش مصنوعی و استفاده از تصاویر زیادی داده برای تعلیم هوش مصنوعی، تصمیمات هوشمندانه ای اتخاذ و در معاملاتش موفق بوده و با تبلیغات گسترده و پرداخت هدایایی نظیر گوشی و شمش طلا به مدیران و سرشاخه ها و اغوای عمومی قریب به ۵۰ هزار نفر در استان ایلام را به عضویت خود در آورده و سرانجام حدود یک‌هزار میلیارد تومان از سرمایه سپرده‌گذاران را جذب کرده است. 

ستایشی گفت: تاکنون قریب به هزار نفر مالباخته اعلام شکایت کرده و ۵ نفر از سرشاخه های اصلی که چهار نفر آن ها ، دو پدر و پسر هستند  به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق فعالیت و عضوگیری و شبکه سازی با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی و ۲ نفر دیگر به همین اتهام تحت تعقیب قرار گرفته اند که با تودیع وثیقه ۴ تا ۶ میلیارد تومانی آزاد شدند. 

وی افزود: در اثنای رسیدگی دستور توقیف ۴۰ حساب بانکی صادر و توقیف ۱۰۰ حساب بانکی دیگر در دست اقدام است و بنا بر آخرین تصمیمات متحده از سوی بازپرس پرونده دستورات لازم برای شناسایی سایر مؤسسین و سرشاخه های شرکت هر می لاکسون صادر و تعدادی از مرتبطین هم احضار شده اند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول