اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

مناف هاشمی: حضور اینچه درگاهی در مجمع برای جلوگیری از تعلیق فدراسیون ژیمناستیک بود

دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: حضور رئیس سابق فدراسیون ژیمناستیک در مجمع کمیته ملی المپیک برای جلوگیری از تعلیق فدراسیون ژیمناستیک بود.

مناف هاشمی: حضور اینچه درگاهی در مجمع برای جلوگیری از تعلیق فدراسیون ژیمناستیک بود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مناف هاشمی در حاشیه مجمع عمومی کمیته ملی المپیک، عنوان کرد: مجمع عمومی کمیته برگزار و مباحث مختلفی در آن مطرح شد از جمله موارد صحبت شده که گزارش عملکرد سال ۱۴۰۱ که شش ماه آن مربوط به مدیریت قبلی و ۶ ماه مربوط به مدیریت جدید کمیته ملی المپیک بود، بررسی شد. اعضای مجمع اعلام رضایت کرده و از مدیریت صالح امیری تشکر کردند. ۶ ماهه دوم مربوط به اعضای جدید هیات اجرایی بود که تایید شد. گزارش مطلوبی بود.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: گزارش دیگری که مطرح شد مربوط به بازی‌های آسیایی هانگژو توسط من به عنوان سرپرست ارائه شد. هرچند جایگاه ما هفتم بود اما با چالش‌های چند سال قبل و سرپرستی فدراسیون ها، تحریم، بحث اعتباری، کرونا و ... گزارش ارائه و بسته پیشنهادی و حمایتی برای المپیک پاریس توسط خسروی‌وفا مطرح شد‌. دوستان تاکید کردند این موضوع یک بار دیگر در هیات اجرایی مطرح شود.

*6 شاخص برای مدال آوران طلا تا 200 میلیون تومان پرداخت می کنیم

وی افزود: ما قبلا گفته بودیم با ۶ شاخص برای مدال‌آوران طلا تا سقف ۲۰۰ میلیون پرداخت خواهیم کرد. مرکز نظارت فدراسیون‌ها را رصد می‌کند و ماهیانه متناسب با ۶ شاخص که آکادمی اعلام کند ما پرداختی خواهیم داشت. شاید از ۲۰۰ میلیون تومان یک ورزشکار ۱۱۰ میلیون تومان و یکی دیگر پایه ۱۵ میلیون را بگیرد. به همین خاطر اعداد با هم‌ متفاوت خواهد بود. برای نقره و برنز هم اعدادی پیش‌بینی شده که برای برنز ۶۰ میلیون بود و برای نقره بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون است. این مبلغ از زمان کسب سهمیه است اما اگر دیرتر سهمیه بگیرند مابه‌التفاوت با پیش‌بینی مدال پرداخت می‌شود.

*توضیحاتی درباره بحث کمیسیون اخلاق و اخذ وثیقه مالی در مجمع کمیته

هاشمی در خصوص کمیسیون اخلاق، مخالفت اعضای مجمع و همچنین اخذ وثیقه مالی از ورزشکاران، تصریح کرد: قرار شد مجدد در هیات اجرایی مطرح شود. اگر اعضا تصویب کردند در مجمع آتی که در سال 1403 برگزار می‌شود، مورد تایید قرار بگیرد. نکته دوم درمورد قسمتی است که صدا قطع شد. طبیعی است من هم الان قطع می‌شوم و نمی‌توانم درمورد آن بخش توضیح بدهم!  مربوط به نکاتی است که رئیس کمیته ملی المپیک در ملاقات با توماس باخ، درمورد آنها تذکر و توصیه‌هایی داشت که در خصوص ضمانت‌هالی مالی و برخی مسائل دیگر به اعضای مجمع توصیه کردند. اصلی‌ترینش هم بحث‌های مربوط به تضامین مالی است و قرار شد تمام فدراسیون‌ها راهکارهایی در این مورد پیشنهاد بدهند.

*هدف گذاری ما برای بودجه 1403، هزار میلیارد تومان است

دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به بودجه کمیته برای سال آینده گفت: هدف گذاری ما برای بودجه 1403، هزار میلیارد تومان خواهد بود و اینکه به 1500 یا 2000 هزار برسیم به تلاش مان بستگی دارد چرا که دو رویداد بزرگ المپیک پاریس و بازی های داخل سالن را داریم که حدود 30 رشته ما شرکت می‌کنند. البته المپیک زمستانی را هم داریم که نفرات کمتری شرکت می‌کنند. از مسیر سازمان برنامه بودجه و مجلس منابع را همانند سال 1042 داشته باشیم.

وی افزود: باید از دولت تشکر کنیم که کمیته ملی المپیک دغدغه ای در پرداخت و حضور در بازی های آسیایی نداشت. حتی مازاد منابع مان را هم تصویب کردیم و به فدراسیون ها 50 میلیارد پرداخت کردیم. یک مسیر دیگر را برای تامین مالی شروع کردیم که کمیسیون اقتصادی ما است و احیای شرکت اقتصادی که امروز اتفاق افتاد. این شرکت شهریور سال قبل منحل شده بود  با پیگیری های رئیس کمیته و قوه قضائیه این شرکت احیا شده است. 

*حضور اینچه درگاهی در مجمع، تصمیم جمعی بوده است
وی در مورد فدراسیون ژیمناستیک گفت: این فدراسیون هیچ توضیحی ندارد و فردی که در مجمع حضور پیدا کرده بود، خودش اظهار نظر کرده است. فکر می کنم تصمیمی که رئیس کمیته و وزیر ورزش گرفتند، به مصلحت ورزش کشور است. چیزی که به مصلحت ورزش و ورزشکاران کشور است، حتما تصمیم درستی است. شاید من یا یک نفر از این تصمیم ناراحت باشد، اما مصالح کشور مهمتر است. تصمیم جمعی بوده و برای اینکه این فدراسیون تعلیق نشود و آسیب نبیند، این کار انجام شده است که ای کاش دو سال قبل اتفاق می افتاد. به هرحال عزیزی هم در این فدراسیون کار می کند تا الان برای ما عزیز بوده است. چیزی که ملاک ما است، تاییدیه فدراسیون های جهانی برای اعزام ها و لایسنس ها  است. 

*اعتراض رسمی کمیته ملی المپیک درباره کارشکنی انگلیس و اعزام نشدن تکواندو

هاشمی در مورد پیگیری های کمیته برای اعزام نشدن تکواندون به انگلیس گفت: ویزا ندادند و ما هم مجددا مکاتبه کردیم و وزیر هم از ما خواست. ولی به هرحال خود فدراسیون هم اعتراض کرده و تمام مستنداتی که به فدراسیون جهانی فرستاده و سفارت انگلیس، به ما دادند و ما هم به IOC اعلام کردیم و طی یک نامه ای اعتراض خود را اعلام کردیم و عدم حضور در مسابقات کسب سهمیه منچستر به ضرر کشورمان است و امیدواریم آنها طوری تدبیر کنند که دیگر این مشکلات تکرار نشود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول