اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

مجمع کمیته ملی المپیک| از زمین 1000 میلیاردی و انتقاد دبیر تا قطع صدای خسروی‌وفا و ساعی برای خبرنگاران

پنجاه و دومین مجمع عمومی عادی کمیته ملی المپیک امروز با حضور اعضا و غیبت وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

مجمع کمیته ملی المپیک| از زمین 1000 میلیاردی و انتقاد دبیر تا قطع صدای خسروی‌وفا و ساعی برای خبرنگاران

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، پنجاه‌ و دومین مجمع عمومی عادی کمیته ملی المپیک در محل این کمیته از ساعت ۹ صبح امروز با سخنانی از محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته آغاز شد.

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان به علت برگزاری یک جلسه فوری هنوز در مجمع حاضر نشده و در صورت امکان، وی در ادامه به مجمع خواهد پیوست.

*پس از صحبت‌های خسروی‌وفا، سیدمناف هاشمی به قرائت دستور جلسه پرداخت. روسای فدراسیون‌ها نیز به مرور در حال افزوده‌شدن به سالن کمیته هستند و مجمع با حضور حدود ۴۰ نفر شروع شده‌است.

*کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان تا این لحظه در جلسه حضور پیدا نکرده است.

* زهرا اینچه درگاهی رئیس سابق فدراسیون ژیمناستیک در مجمع حضور پیدا کرده است.

*حدودا چهل نفر از اعضا اصلی در مجمع حضور پیدا کرده اند.

*دلیل غیبت وزیر ورزش در مجمع کمیته ملی المپیک

محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک در این باره گفت: «برای کیومرث هاشمی وزیر ورزش جلسه فوری پیش آمده است و ماموریت دارد آنجا برود و اگر بتواند، آخر مجمع خودش را می‌رساند.» با این حال دلیل غیبت هاشمی در مجمع کمیته المپیک، همراهی رئیس جمهور و حضور در مجلس شورای اسلامی به منظور تقدیم لایحه بودجه سال 1403 به مجلس است.

 

مناف هاشمی: گزارش حسابرس مهمترین بحث است و در هیات اجرایی نیز به تصویب رسیده

مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک اظهار داشت: امروز 6 دستور جلسه رسمی داریم و چند موضوع هم در انتها در مورد آن بحث خواهیم کرد. کمیته ملی المپیک در حالی با ریاست و هیات اجرایی جدید کار خود را آغاز کرد که شرایط از لحاظ ساختاری و بودجه‌ای مشخص بود. ما 239 میلیارد تومان بودجه اعتباری در سال 1401 داشتیم و دوستان در 6 ماه اول توزیع کردند. در 6 ماه دوم بودجه ما به سقف 820 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و شاخص‌های بودجه  فدراسیون‌ها در 10 جلسه بررسی شد. ما 200 میلیارد تومان در مرحله اول به فدراسیون‌ها پرداختی داشتیم.

مناف هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: 20 میلیارد تومان برای مربیان و خرید تجهیزات پرداخت شده است و 30 میلیارد تومان هم در اختیار رئیس کمیته ملی المپیک بود تا براساس ضرورت و اولویت توزیع کند. ما بودجه‌هایی هم از دستگاه های دیگر دریافت کردیم و 23 میلیارد تومان هم شهرداری تهران داده است. 27صدم درصد مجددا برای وزارت ورزش احیا شد. 

وی در ادامه افزود: شرکت اقتصادی توسط مجمع قبل منحل شده بود که در خال حاضر احیا شده و برای سال بعد فعالیت خود را آغاز می‌کند. گزارش حسابرس مهم ترین بحث است و در هیات اجرایی نیز به تصویب رسیده است‌.

 

هاشمی در ادامه صحبت های خود گفت: در خصوص زمین خیابان اشرفی اصفهانی معارض داشته و یک تیم حقوقی این بحث را پیگیری کردند و معارض را محکوم کردند و الان پس از 6 ماه برای اینکه ارزش افزوده بیشتری داشته باشد در حال گرفتن پروانه ساختمانی هستیم، اینگونه ارزش ملک ٦٠٠ میلیاردی به ١٠٠٠ میلیارد افزایش پیدا می‌کند. از آنجا که معارضین همچنان در حال پیگیری هستند ما در حال دیوار کشی این زمین هستیم  تا در تصرف قطعی کمیته باشد.

وی همچنین در مورد شرکت توسعه بازرگانی گفت: باید بگویم این شرکت انحلال پیدا کرده بود اما با پیگیری حقوقی رئیس و رایزنی با دستگاه های نظارتی اجازه دادند این شرکت کارهای بازاریابی و اقتصادی کمیته را دنبال کند. حکم قطعی ابلاغ شده است و مشکلی نداریم، اعضای هیات مدیره شرکت به زودی معرفی می شوند.

*تقسیم بندی عملکرد رشته‌ها در بازی‌های آسیایی در 4 گروه

براساس اعلام مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک عملکرد رشته‌ها در بازی‌های آسیایی هانگژو در چهار گروه تقسیم‌بندی شد و چون هیچ رشته‌ای در گروه عالی قرار نگرفت بنابراین از خیلی خوب تقسیم‌بندی انجام شد.

خیلی خوب: کشتی، والیبال، صخره نوردی، شطرنج، ووشو، کوراش و ژیمناستیک

خوب: دوومیدانی، کاراته، اسکیت، تنیس روی میز و دوچرخه‌سواری

متوسط: تکواندو، وزنه‌برداری، کبدی، شمشیربازی و قایقرانی

انتظار نتیجه بهتر: در گروه چهار دو تحلیل وجود داشت برخی معتقد بودند که آن‌ها ضعیف هستند اما با جمع‌بندی که با رئیس کمیته ملی المپیک داشتیم به این نتیجه رسیدیم که با نگاه به آینده آن‌ها را به عنوان رشته‌های دور از انتظار یاد کنیم. این رشته‌ها شامل تیروکمان، بوکس، سوارکاری، تیراندازی، بسکتبال، بدمینتون، جودو، جوجیستو، فوتبال، تنیس، شنا و شیرجه، هندبال بودند.

در ادامه مجمع فایل صوتی از وصیت نامه شهید حججی منتشر شد

*علی نژاد: متفاوت بودن حقوق بین ورزشکاران اختلاف ایجاد می کند

مهدی علی نژاد کارشناس خبره کمیته ملی المپیک در صحبت هایی در خصوص حقوق ورزشکاران اظهار داشت: ابهامی درخصوص حقوق‌ها داشتم و شاید به عبارتی پیشنهاد باشد. اگر درخصوص شاخص ها توضیحات بیشتری داده شود که نوع امتیاز دهی به چه شکل است، چون مبهم است. بسیاری از پارامترها کیفی است و نه کمی. پیشنهادم این است که اگر نمی خواهیم حقوق یکسان بدهیم، یا آینده نگر باشیم یا گذشته نگر. اینکه پیش بینی کنیم چه کسی چه رنگ مدال می گیرند، غیر از این که بخواهیم از طریق کارشناسی بگوییم چه مدالی در المپیک کسب خواهیم کرد، جادوگری هم می‌خواهد.

وی در ادامه افزود: اگر می خواهیم شاخصی بگذاریم، همان شاخص‌ها گذشته‌ نگر را ببینیم چون توجیه دارد و آینده را کسی ندیده اما گذشته معلوم است. خرداد 98 حقوق 5 میلیون بود و شرایط دلار در کشور در آن روز با امروز فرق دارد، اما اینکه اگر اعداد را به 200 میلیون تومان برسانیم ارزشمند است و باعث ایجاد انگیزه برای ورزشکاران می شود. این متفاوت بودن حقوق باعث اختلاف بین ورزشکاران هم خواهد شد.

دبیر: اساسنامه اصلا نباید به هیات اجرایی برود

علیرضا دبیر عنوان کرد: اساسنامه اصلا نباید به هیات اجرایی برود. اساسنامه از اختیارات مجمع است. با این کار مخالف هستم و خواهش می‌کنم آن را به رای‌گیری نگذارید. استقلال فدراسیون‌ها را نگیرید زیرا خودشان کمیته انضباطی و اخلاق دارند. در کل در مملکت ما هر نفر یک جا باشد، دوست دارد قدرت خود را زیاد کند. خواهش می‌کنم چنین موضوعی را مطرح نکنید زیرا جزء اختیارات فدراسیون‌ها است.

وی اضافه کرد: اساسنامه از اختیارات خود مجمع است و اجازه نداریم آن را به هیات اجرایی بدهیم. خود نمایندگان فدراسیون‌ها باید مخالفت کنند.

* نبود مرکز حکمیت و داوری در ورزش کشور

در ادامه صحبت‌های اعضا مجمع، فروتن نماینده سازمان بازرسی با اشاره به مرکز حکمیت و داوری ورزش و اینکه وجود این مرکز در ورزش مغفول مانده است، گفت: در ٩ کشور این مرکز تاسیس شده است. در ایران هم پیشنهاد شده این مرکز با همکاری فدراسیون‌ها تشکیل شود. اساسنامه هم سه ماه بعد از تشکیل توسط هیات اجرایی بررسی و تصویب شود.

 

* قطع صدای صحبت‌های خسروی وفا و ساعی برای رسانه‌ها

در ادامه صحبت‌های علیرضا دبیر، محمود خسروی نسبت به صحبت‌های او واکنش نشان داد اما صدای مانیتورهایی که در سالن نشست خبرنگاران است و تصاویر مجمع را پخش می کند، قطع شد. حتی هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو نیز پس از صحبت های دبیر صحبت هایی را مطرح کرد اما صدای او نیز همچون محمود خسروی وفا قطع شد.

* تایید صحبت‌های دبیر از سوی اینچه درگاهی

این در حالی بود که صحبت‌های زهرا اینچه درگاهی پخش شد و او انتقاد دبیر را تایید کرد و اظهار داشت: بهتر است هر فدراسیون خودش یک کمیسیون داشته باشد و در مواقع لزوم با کمیسیون اخلاق کمیته در ارتباط باشد.

 

 به گزارش فارس، ادامه مجمع برای خبرنگاران و رسانه ها پخش نشد و مناف هاشمی در این خصوص گفت: قرار نبود ادامه مجمع برای رسانه ها پخش شود و نمی توانم در این خصوص توضیح بدهم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول