اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

۷۰ درصد مشکلات معلولان مربوط به ازدواج‌های فامیلی و ژنتیکی است

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: ۷۰ درصد مشکلات معلولان استان مربوط به ازدواج‌های فامیلی و ژنتیکی و درصد کمی به دلیل شرایط محیطی و تصادفات است.

۷۰ درصد مشکلات معلولان مربوط به ازدواج‌های فامیلی و ژنتیکی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد مهشید سلیمانی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته جهانی معلولان و با حضور خبرنگاران چهارمحال و بختیاری برگزار شد، گفت: این استان تا کنون ۳۲ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی داشته اما طبق دستورالعمل جدید کمیسیون‌های پزشکی تعدادی از معلولیت‌های خفیف غربالگری شده و برخی افراد از چرخه معلولیت خارج شده‌اند و  این آمار در ۶ ماهه اول سال به ۲۴ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: ۷۰ درصد مشکلات معلولان مربوط به ازدواج‌های فامیلی و ژنتیکی و درصد کمی به دلیل شرایط محیطی و تصادفات است.

وی بیان کرد: ۶۴ مرکز مشاوره در سطح چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از مجموع این تعداد ۳۳ مرکز تخصصی است و خدمات مهارتی و آموزشی به مخاطبان ارائه می‌دهد.

سلیمانی یادآور شد: برای تهیه مسکن و اشتغال تا ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات به مددجویان بهزیستی پرداخت می‌شود و اگر معلولی باشد که بتواند کار کند به واحدهای تولیدی برای انجام کارهای سبک‌تر معرفی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ایجاد اشتغال برای معلولان، ادامه داد: با اداره کل فنی حرفه‌ای تفاهم‌نامه‌ای برای ارائه آموزش‌های رایگان به مدجویان بهزیستی منعقد شده است که در پایان دوره به شرکت‌کنندگان گواهی داده می‌شود و به تناسب این مدرک می‌توانند ایجاد شغل کنند.

وی اضافه کرد: در خصوص ترویج کسب و کار معلولان، سازمان بهزیستی در حال رایزنی با اداره اصناف برای دریافت پروانه کسب مددجویان به صورت رایگان و یا هزینه کم‌تر است.

سلیمانی گفت: ۵۱ هزار و ۳۱ خانوار در سراسر چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بهزیستی هستند.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول