اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

پزشکان فعال در مناطق محروم؛ از شکست کرونا تا جراحی‌های سیار

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی می‌گوید: گروه‌های جهادی سلامت به مراکز کم برخوردار مراجعه و بیماران را شناسایی می‌کنند تا خدمات تخصصی و فوق تخصصی را به صورت رایگان به آنها ارائه دهند.

پزشکان فعال در مناطق محروم؛ از شکست کرونا تا جراحی‌های سیار

محمدحسین زارع‌زاده رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در خصوص فعالیت‌های این سازمان گفت: زنده نگهداشتن روح ایثار و فداکاری، چاپ کتاب و پوستر، فعالیت‌های تبیینی و جهادی، برگزاری همایش‌ها و هم‌اندیشی‌ها، یادواره شهدا و... از جمله فعالیت‌های سازمان بسیج جامعه پزشکی است که به صورت مداوم انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: اوج خدمت بسیج جامعه پزشکی در  سه سال گذشته و در دوران کرونا بوده است. در این دوره طرح شهید سلیمانی در سراسر کشور اجرا شد و به کمک واکسیناسیون و اقدامات انجام شده، آمار مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری را از ۸۰۰-۷۰۰ نفر در روز به روزی ۲۰-۱۰ نفر کاهش دادیم. 

زارع زاده درخصوص وضعیت کنونی کرونا در کشور گفت: خوشبختانه در حال حاضر این بیماری در کشور کمرنگ شده و دیگر درگیر آن نیستیم‌ اما همچنان گروه‌های جهادی سلامت فعال هستند که به مراکز کم‌برخوردار مراجعه و بیماران را شناسایی می‌کنند.

وی در ادامه در خصوص گروه‌های جهادی سلامت، افزود: این گروه‌ها با شناسایی نیاز بیماران، خدمات تخصصی و فوق تخصصی را در سطوح مختلف به صورت رایگان ارائه می‌‌دهند.

وی در ادامه در خصوص انواع خدمات این گروه جهادی توضیح داد: در استان‌های مختلف، خدمات متنوعی ارائه می‌شود. حتی سامانه‌های سیاری هستند که عمل جراحی را در مناطق کم‌برخوردار انجام می‌دهند. ویزیت‌ها و مشاوره‌های رایگان هم بخشی از خدمات گروهای جهادی سازمان بسیج جامعه پزشکی است که به صورت مداوم درحال انجام است. 

وی در آخر در خصوص فرهنگ‌سازی مجدد پیشگیری از کرونا گفت: این مسئله بستگی به تدبیر معاونت‌های مختلف وزارت بهداشت دارد؛ زیرا این موضوع یک مسئله علمی است اما به نظر می‌رسد که ویروس کرونا از بین رفته است. اما همیشه این خطر وجود دارد که اتفاقات مشابه کرونا نه تنها در ایران بلکه در سطح جهان رخ دهد. ما به وسیله اقدامات جهادی که در دوران کرونا انجام دادیم، آمادگی لازم را کسب کرده‌ایم تا اگر موارد مشابهی اتفاق افتاد به مردم خدمت کنیم. 

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول