اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

ایرانی ها ۳ برابر مردم دنیا نمک می‌خورند

معاون وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه باید نمکدان را از سفره‌های خود حذف کنیم، گفت: میزان مصرف نمک ایرانی‌ها ۲ تا ۳ برابر مردم جهان است.

ایرانی ها ۳ برابر مردم دنیا نمک می‌خورند

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،حسین فرشیدی،معاون بهداشت وزیر بهداشت امروز ۱۴ آذر در مراسم روز جهانی داوطلب بیان داشت:اکنون بیش از ۶ میلیون داوطلب سلامت،سفیران سلامت و افراد مرتبط با سلامت در کشور فعالیت می کنند.

وی با اشاره به تلاش خوب داوطلبان در دوران کرونا، گفت: آنچه در روستاها از ارتباط جامعه با مراکز درمانی و بهداشتی دست پیدا کردیم در شهرها دست نیافتنی بود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به برنامه ملی کنترل فشارخون و دیابت ،تصریح کرد:متاسفانه مصرف غذا، کم تحرکی باعث روند روبه رشد بیماری های غیر واگیر شده است.

فرشیدی با تاکید بر ضرورت افزایش سواد سلامت در کشور، ابراز کرد: رابطان سلامت می توانند این نقیصه را رفع کنند و اکنون به طور رسمی ۴۰۰ هزار نفر داوطلب سلامت در کشور دادیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به تحریم های اعمال شده علیه ایران،افزود:در برخی امکانات و داروهای مربوط به برخی بیماری ها با مشکل روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۹ میلیون نفر در پویش دیابت و فشار خون مورد کنترل قرار گرفته اند،بیان داشت:یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از این تعداد از پرفشارخونی برخوردار هستند؛ضمن اینکه یک درصد از ۹ میلیون نفر دچار دیابت هستند.

فرشیدی با تاکید بر ضرورت تحرک کافی، گفت: نباید در سفره غذا نمکدان باشد؛چراکه دو تا سه برابر میزان جهانی نمک مصرف می کنیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت مردمی سازی در کشور،افزود:داوطلبان سلامت جلوه برجسته این مردمی سازی است.

وی خاطرنشان کرد:تا پایان سال ۲۰ میلیون شهروند کشور تحت پوشش پویش کنترل فشار خون و دیابت قرار می گیرند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به برنامه خود مراقبتی فردی و خانواده در کشور، ابراز کرد: بیش از ۳ میلیون نفر سفیر خانواده خواهند بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول