اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مدیران مدارس بر روند تشکیل کلاس‌های مجازی نظارت می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: نظارت بر فرایند تشکیل کلاس‌های مجازی و ارائه مطالب آموزشی به دانش‌آموزان در روزهای تعطیلی مدارس به‌علت آلودگی هوا بر عهده مدیران مدارس خواهد بود.

مدیران مدارس بر روند تشکیل کلاس‌های مجازی نظارت می‌کنند

سیدجمال وزیری، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: با توجه به افزایش شاخص‌های آلودگی هوا و لزوم حفظ سلامت دانش‌آموزان، مدارس تمام دوره‌های تحصیلی ابتدایی شهرستان سمنان در روز سه‌شنبه، ۱۴ آذرماه در نوبت صبح و عصر به‌صورت غیرحضوری فعالیت می‌کنند و فرآیند آموزش در بستر شاد خواهد بود.

وی تصریح کرد: نظارت بر فرایند تشکیل کلاس‌های مجازی و ارائه مطالب آموزشی به دانش‌آموزان بر عهده مدیران مدارس خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: همچنین کودکستان‌های سمنان در دو نوبت صبح و عصر تعطیل اعلام شد و آموزش‌ها در کودکستان ۲ (۴ تا ۵ ساله‌ها و ۵ تا ۶ ساله‌ها) به‌صورت مجازی صورت می‌پذیرد.

وزیری بیان کرد: بر اساس ماده (۴۱) شیوه‌نامه ساماندهی و مدیریت امور اجرایی کودکستان‌ها، آموزش‌های حضوری، غیرحضوری و ترکیبی در وضع قرمز (آلودگی هوا) متضمن شرایطی است. مطابق با آیین‌نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۳ قانون هوای پاک، در وضعیت قرمز تمامی کودکستان‌ها (مهدکودک‌ها و مراکز پیش‌دبستانی) باید تعطیل شوند.

وی بیان کرد: در این شرایط، به‌منظور خدمت‌رسانی به والدین شاغل به‌ویژه شاغلان حوزه‌های خدمات عمومی، کودکستان‌ها می‌توانند در صورت تقاضای ایشان و با اخذ اجازه از اداره آموزش و پرورش منطقه، صرفاً کودکان این والدین را بدون اخذ وجه اضافه پذیرش کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: بر اساس این پیام، به مدیران و مسؤولان مدارس سایر دوره‌های تحصیلی توصیه و تأکید می‌شود تا دانش‌آموزان از انجام هرگونه فعالیت ورزشی و فیزیکی در فضای باز پرهیز کنند و مراسم صبحگاه مدرسه در محیط‌های بسته برگزار شود.

وزیری بیان کرد: پیشنهاد می‌شود زنگ تفریح مدارس در کلاس‌های درس برگزار و از انجام فعالیت بدنی دانش‌آموزان در حیاط مدرسه تحت عنوان کلاس درس تربیت‌بدنی، جلوگیری و فعالیت‌های مربوطه با نظارت و هدایت معلمان مربوطه در محیط‌های بسته مانند سالن‌های ورزشی و کلاس‌های درس تربیت‌بدنی اجرا شود.

پایان پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول