اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

هدیه ۶ میلیارد تومانی گیلانیان برای بازسازی عتبات و عالیات

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان با اشاره به هدیه ۶ میلیارد تومانی گیلانیان برای ستاد توسعه و بازسازی عتبات گفت: این ستاد به نوعی در اشتغالزایی هم مشارکت داشته زیرا همه اقلام و کالا در داخل کشور خریداری شده و صرفا کالا و اجناس ارسال می‌شود.

هدیه ۶ میلیارد تومانی گیلانیان برای بازسازی عتبات و عالیات

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیا عاشوری سرپرست فرمانداری رشت امروز در جلسه مجمع خیرین حرم‌ساز با حضور اعضای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان گیلان ظهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری رشت برگزار شد، اظهار کرد: خیرین حرم‌ساز دست خدا بر روی کره خاکی هستند و باید از ظرفیت این خیرین به نحواحسن استفاده کرد. 

وی با بیان اینکه خیرین با مشارکت در امر خیر در شادی و آسایش بندگان خدا، سهیم می‌شوند، گفت: بر اساس آیه ۲۴ سوره مبارکه نور، افرادی که کار خیر انجام می‌دهند، خداوند به مال و سرمایه‌شان برکت چندین برابری می‌دهد. 

سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به اینکه یکی از نشانه‌های دین‌داری، مشارکت در امور خیر است، افزود: مشارکت در توسعه و بازسازی عتبات و عالیات، صدقه جاریه است و خیرین حرم‌ساز، رضا و رضوان الهی را دنبال می‌کنند. 

مجید دوهندو رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: بعد از فروپاشی رژیم صدام زمانی که سردار شهید سلیمانی برای زیارت عتبات عالیات مشرف شد، پیشنهاد تأسیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات و عالیات در سال ۱۳۸۲ مطرح شد و به همت این ستاد تاکنون هفت بارگاه در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا ساخته شد. 

وی مأموریت این ستاد را مشارکت در ساخت و توسعه حرم معصومین (ع) دانست و افزود: در حال حاضر طرح توسعه حرم در کربلا آغاز شده و به دلیل حضور مشتاقان اباعبدالله (ع) در اربعین حسینی در حال خرید املاک و اراضی اطراف حرم هستند. 

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان گیلان با اشاره به هدیه ۶ میلیارد تومانی گیلانیان به ستاد توسعه و بازسازی عتبات و عالیات گفت: ستاد توسعه و بازسازی به نوعی در اشتغالزایی هم مشارکت داشته زیرا همه اقلام و کالا در داخل کشور خریداری می‌شود و صرفا کالا و اجناس ارسال می‌شود. 

حجت‌الاسلام محمد لاکانی مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان گیلان با اشاره به فرموده حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه «خیرین حرم‌ساز زمینه ساز و بانیان اسلام هستند»، اظهار کرد: از خیرین بازماندگانی باقی می‌ماند که جزو مؤمنان هستند. 

وی با تاکید بر اینکه باید خیرین حرم ساز را به مردم معرفی و تکریم کنیم تا برای ترغیب دیگران الگو شوند، افزود: اثرات مشارکت در توسعه و بازسازی حرم، در افزایش علم و دانش در خصوص تاریخ اسلام، تقویت تعاملات اجتماعی، افزایش ایمان و اعتقادات، اثرگذاری بر سلامت جسمی و روحی تاثیرات مستقیم و مهمی دارد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول