اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

استفاده از زبان هنر تسهیلگر اهداف قانون جوانی جمعیت می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری سنندج گفت: اگر بتوانیم تمام دغدغه‌ها را تبدیل به زبان هنر کنیم در زمینه اجرای قانون جوانی جمعیت به اهداف خواهیم رسید.

استفاده از زبان هنر تسهیلگر اهداف قانون جوانی جمعیت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سه‌رکوت نجفی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد جوانی جمعیت و خانواده استان کردستان اظهار کرد: توجه به اقدامات فرهنگی و اجتماعی در راستای جوانی جمعیت و خانواده اهمیت زیادی دارد.

وی اضافه کرد: حرکت جمعیت کشورمان به سمت پیری و اینکه طی سه دهه دیگر شاهد کمبود نیروی جوان و کاری خواهیم بود موضوع بسیار مهمی است که نیاز به کار تیمی و پیشگیری جدی دارد.

نجفی با بیان اینکه تجارب جهانی نشان داده در کشورهایی که جامعه آنها به سمت پیری می‌روند، مجبور به واردکردن نیروی کار از سایر کشورها هستند، گفت: این موضوع موجب می‌شود در دو سه دهه آینده شاهد تقابل‌های هویتی در جامعه ایرانی باشیم.

به گفته وی، حرکت جامعه به سمت پیرشدن و ورود نیروی کار جوان از دیگر کشورها از درون بافت اجتماعی ما را تخریب می‌کند و این تهدید جدی است که باید آن را در نظر داشت.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری سنندج استفاده از زبان هنر را بهترین راهکار برای نهادینه‌کردن فرهنگ دانست و اظهار کرد: اگر بتوانیم تمام دغدغه‌ها را تبدیل به زبان هنر کنیم در زمینه اجرای قانون جوانی جمعیت خواهیم به هدف خواهیم رسید.

وی اضافه کرد: در حوزه تولید محتوای فرهنگی به شدت ضعیف عمل کرده‌ایم، ما هنرمندان خوبی داریم و می‌توان جشنواره فیلم‌های 90 ثانیه‌ای با این موضوع برگزار کنیم چرا که موضوع جوانی جمعیتی یک پدیده اجتماعی است که باید از زوایای مختلف دیده شود.

مسعود ولی‌ئی معاون اجتماعی سپاه بیت‌المقدس کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: مهم‌ترین دلیل سقط جنین عمدی موضوعی فرهنگی است و به مشکلات و گره‌های اقتصادی ارتباط ندارند.

وی اضافه کرد: براساس تحقیقاتی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی انجام گرفته، معنویت و اعتقادات مذهبی مهم‌ترین دلیل پیشگیری از سقط جنین است.

ولی‌ئی، برگزاری کارگاه پیشگیری از سقط جنین در مناطق حاشیه، شناسایی مراکز فروش داروی سقط جنین و دستگیر افراد فعال در زمینه توزیع داروهای مرتبط با سقط جنین، شناسایی یک لیدر ضد جمعیتی در بیجار و راه‌اندازی مراکز مشاوره خانواده مهر در چهار شهر با رویکرد اسلامی را از اقدامات سپاه کردستان در حوزه جوانی جمعیت و خانواده در کردستان ذکر کرد.

وی اذعان کرد: تفکر فرزندآوری متاسفانه انگونه که باید در جامعه ما جا نیفتاده است.

وی با بیان اینکه در حوزه تشکیل و ایجاد بانک اطلاعاتی در اکثر موارد ضعیف عمل کرده‌ایم، گفت: حمایت از ایجاد سازمان‌های مردم نهاد فعال، انجام تبلیغات محیطی مناسب در سطح شهرها و همچنین برنامه‌های رسانه‌ای و...باید در دستور قرار گیرد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول