اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای در ۱۵۰۰ هکتار از اراضی آبی ایلام

مدیر تعاون روستایی ایلام گفت: برداشت کشت قراردادی و خرید تضمینی ذرت علوفه ای در سطح ۱۵۰۰ هکتار از اراضی آبی ایلام آغاز شده است.

آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای در ۱۵۰۰ هکتار از اراضی آبی ایلام

حمیدرضا شکری مدیر تعاون روستایی استان ایلام، صبح دوشنبه ۱۳ آذر ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: برداشت کشت قراردادی و خرید تضمینی ذرت علوفه ای در سطح یک هزار و ۵٠٠ هکتار از اراضی آبی استان ایلام آغاز شده است. 

وی افزود: تعاون روستایی استان ایلام در سال جاری در راستای افزایش تولید با حمایت و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای کشت دوم ذرت علوفه ای از طریق شرکت های تعاونی تولید این مدیریت اقدام به کشت یک هزار و ۵٠٠ هکتار از اراضی آبی دشت عباس دهلران و هلیلان از توابع استان ایلام تحت کشت قراردادی و خرید تضمینی با کشاورزان نموده است.

شکری خاطرنشان کرد: در این طرح، کلیه هزینه های بذر اصلاح شده، نهاده های مورد نیاز، اعم از کود و سم و آب مصرفی توسط بخش خصوصی ( اتحادیه تعاونی تولید سازمان مرکزی ) تامین شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: کلیه هزینه تولید این طرح حدود ۱۰۰ میلیارد ریال بوده و پیش بینی می شود مقدار ۵۲ هزار تن محصول ذرت علوفه ای تولید شود.

وی با اشاره به اینکه، علاوه بر تامین بخشی از علوفه مورد نیاز دامداران استان، بخش عمده آن به سایر استان‌های مورد نیاز کشور حمل می شود، بیان داشت: درآمد حاصل از فروش کل این محصولات بالغ بر یک هزار و ۲٠٠ میلیارد ریال است که علاوه بر جلوگیری از خروج ارز کشور برای خرید تامین علوفه مورد نیاز، عاید کشاورزان و شرکت های تعاونی تولید می شود. 

شکری افزود: برای نخستین بار است که با همت جهادی گونه، طرح کشت قراردادی ذرت علوفه ای و خرید تضمینی این محصول از کشاورزان استان ایلام توسط تعاونی های تولید تعاون روستایی استان به اجرا درآمده است.

وی عنوان کرد: با همگرایی و همکاری خوبی که بین شرکت آب منطقه ای و معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی با تعاون روستایی استان ایجاد شده است زمینه برای مشارکت بیشتر بخش خصوصی با هدف افزایش و رونق تولید محصولات مورد نیاز کشاورزی در استان، برای انجام کشت های آتی در سطوح بالاتر در دستور کار تعاون روستایی استان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در سال زراعی ۱۴۰۱_ ۱۴۰۲ میزان ۱۴ هزار و ۳۲۱ تن انواع بذر اصلاح شده مورد نیاز کشاورزی استان از طریق شرکت های کشت و صنعت وابسته به تعاون روستایی در استان تولید شده است و مازاد آن به استان های کشور صادر می‌شود.

پایان پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول