اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

یادمان فاطمی یاس کبود در شهرستان «خفر» برپاشد

نوزدهمین یادمان فاطمی یاس کبود به همت جهادگران بسیجی و مردم منطقه روستای «فتح آباد» برگزار شد.

یادمان فاطمی یاس کبود در شهرستان «خفر» برپاشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، یادمان فاطمی یاس کبود با ۲۰ هزار مترمربع مساحت، بزرگترین یادمان کشور بوده که همه ساله و در ایام سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به همت جوانان روستای فتح آباد شهرستان خفر دایر می‌شود.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان خفر در مراسم افتتاح نوزدهمین یادمان فاطمی یاس کبود گفت: نوزدهمین یادمان فاطمی یاس کبود به همت بلند جهادگران بسیجی و مردم منطقه روستای فتح آباد برگزار شد.

امام جمعه شهرستان خفر برگزاری این یادمان را یادآور و حکایت آور اوج مظلومیت اهل بیت(ع) در پرتو مظلومیت حضرت زهرا(ص) دانست و ابرازداشت: این مظلومیت ها بسترساز اقتدار آینده برای مکتب فاطمی شده است به طوری که سالیان سال انتظاری که پیروان مکتب ولایت و فاطمی داشتند، که این مظلومیت حضرت زهرا(س) و میراث دارانش پیروان مکتب فاطمی بوده اند و امروز رفته رفته به اوج افتخار و اقتدار تبدیل شده و این روند می‌رود تا به فتح قله موعود(عج) برسد.

وی ادامه داد: امیدواریم این مکتب فاطمی هرچه زودتر و سریعتر به عنوان یک مکتب جهان شمول در دنیا عرض اندام نورانی داشته باشد و بشریت در پرتو ارشادات و عنایات آموزه‌های مکتب فاطمی و علوی به آن نقطه موعود برسد.

حجت الاسلام حسینی به انتظارات مردم فتح آباد پرداخت و گفت: مسولین همسوی لازم در جهت بستر سازی برای بهتر برگزار شدن این نمایشگاه چه از نظر فیزیکی و انجام کار و چه از نظر امکانات و وسایل در اختیار قرار گیرد.

تملک این مجموعه را کمک می کنیم 

مجتبی براکه فرماندار شهرستان خفر نیز گفت: عمده کارهای این یادمان توسط خود مردم درحال انجام است و امسال موضوع یادمان به مبحث ولایت، مقاومت و ظهور نامگذاری شده است.

 وی ادامه داد: کمک می‌کنیم در کنار مردم بتوانیم بحث تملک بخشی از این مجموعه را انجام دهیم تا هرسال برنامه‌ای با کیفیت و بهتر انجام شود.

فرماندار شهرستان خفر خطاب به مسولین گفت: این یادمان کار مردمی است و مسولین نباید از مردم عقب بمانند لذا از مسولین استان جهت بازدید از یادمان دعوت می‌کنیم.

پرداختن به جنگ و شهدای غزه ویژه برنامه یاس کبود

محمد زاهدی‌نیا دبیر برگزاری یادمان یاس کبود فاطمی نیز گفت: بیش از ۶۰ روز مردم روستا و جهادگران برای برگزاری این یادمان زحمت کشیده اند تا محوریت های از ولایت رسول الله(ص) و واقعه معراج و همچنین واقعه غدیرخم، کوچه های مدینه، کوچه های بنی هاشم، خانه حضرت زهرا(س)، مسجد النبی، قبرستان بقیع و در ادامه بحث این العمار، جنگ صفین، کشتی نجات امام حسین(ع)، واقعه عاشورا و دفاع مقدس، خیمه ولایت و غرفه های مهدوی به نمایش گذاشته شود.

زاهدی‌نیا به اداره این غرفه ها توسط دختران نونهال ۵ تا ۹ سال اشاره کرد و ابرازداشت: قریب به ۷۰ نفر بحث روایت گری یادمان را به عهده دارند تا هدف اصلی یادمان که شناساندن سیره و سبک زندگی فاطمی و حضرت زهرا (س) و بحث ولایت و ولایتمداری مردم عزیز ایران اسلامی را داشته باشند.

مسوول برگزاری یادمان یاس کبود فاطمی افزود: ویژه برنامه این یادمان پرداختن به جنگ و شهدای غزه است که فضا سازی یادمان به عهده گروه‌های مردمی و جهادی بوده است لذا کلیه هزینه‌ها به عهده مردم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: درحاشیه این یادمان همایش ۵هزارنفری فاطمیون با عنوان عین الفاطمیون روز جمعه راس ساعت ۹ صبح با حضور همه ایرانیان برگزار می‌شود و این یادمان کنار کریدور شمال به جنوب  و بزرگراه شیراز، لار و بندرعباس است از همه ایران بازدید کننده داریم و  ویژه برنامه که هرسال برگزار و در بحث ثبت جهانی و ملی درحال انجام است، تشییع نمادین پیکر حضرت زهرا(س) است که در این یادمان برگزار خواهد شد.

او در پایان از مسولین درخواست کرد: این یادمان با دستهای کوچک و خادمین حضرت زهرا (س) ساخته شده و از همه مردم، مسولین و اصحاب رسانه درخواست داریم هرکس به سهم خود، این فضا را به همه جهانیان انعکاس دهند.

ثبت اثر معنوی یادمان یاس کبود

علی اصغر طاهری رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی  شهرستان خفر گفت: روستای فتح آباد شهرستان خفر به لحاظ جغرافیایی و اعتقادت مذهبی، فرهنگی و گردشگری حائز اهمیت است.

رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی  شهرستان خفر ادامه داد: پرونده ثبت اثر معنوی یادمان یاس کبود را مستند نگاری کرده ایم که در استان تایید شده و برای ثبت ملی به تهران ارسال شده است.

وی افزود: تاییدیه های اولیه انجام شده و در صورت ثبت نهایی به اطلاع عموم مردم ولایتمدار خفر خواهد رسید.

بنابراین گزارش نوزدهمین دوره از بزرگترین یادمان یاس کبود کشور با فضا سازی بالغ بر ۲۰ هزار مترمربع با محوریت ولایت و شعار ولایت، مقاومت، ظهور در روستای فتح آباد دیار فاطمیون درحال برگزاری است که  از ۱۲ لغایت ۲۶ آذر ماه همه روزه از ساعت ۱۴ لغایت ۲۰ آماده بازدید همه علاقه مندان خواهد بود.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول