اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری میزبان اختتامیه جشنواره «دانایی توانایی»

مدیر‌کل فرهنگی، هنری و اردوهای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره دانایی توانایی در چهارمحال و بختیاری، گفت: هدف این جشنواره افزایش سرانه مطالعه در بین دانش‌آموزان است.

چهارمحال و بختیاری میزبان اختتامیه جشنواره «دانایی توانایی»

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین پورثانی، عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری به مناسبت میزبانی این استان از اختتامیه جشنواره دانایی توانایی دانش‌آموزان سراسر کشور، گفت: این جشنواره سال گذشته در بین ۴۰۰ هزار دانش‌آموز برگزار و بالغ بر ۷۰۰ هزار کتاب غیردرسی مطالعه شد.

مدیر‌کل فرهنگی، هنری و اردوهای وزارت آموزش و پرورش در خصوص روند سیر جشنواره، افزود: مسابقه کتابخوانی در سه سطح مدرسه، منطقه و سپس استانی برگزار شد.

وی عنوان کرد: راه یافتگان به مرحله استانی کتاب معرفی شده را خوانده و سپس شرکت‌کنندگان برای سومین بار گلچین شده و برگزیدگان به مرحله کشوری راه یافتند.

پورثانی، گسترش فرهنگ مطالعه، دسترسی آسان دانش‌آموزان به کتاب‌های مفید و تازه‌های نشر، حمایت از دانش‌آموزان مولف، بالا بردن سطح آگاهی دانش‌آموزان، توسعه، تقویت و تجهیز کتابخانه‌های مدارس، انس و الفت بیشتر دانش‌آموزان و خانواده‌ها با کتاب و مطالعه و غنی‌سازی اوقات فراغت در قالب شناخت، آموزش و فرهنگ را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

مجموعه برنامه‌های آموزش پرورش در حوزه کتاب و کتاب خوانی

وی با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش در راستای افزایش سرانه مطالعه در بین دانش‌آموزان، گفت: جشنواره هیستوری، پویش کتابخانه خودت را بساز، باشگاه کتابخوان‌های حرفه‌ای و تجهیز کلاس‌های مدارس به کتابخانه‌های کلاسی از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان سراسر کشور است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول