اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

فرش‌های تولیدی مددجویان زندان شیروان به اروپا صادر شد

رئیس اداره زندان شیروان گفت: ۴ تخته فرش نفیس ایرانی که توسط مددجویان زندان شیروان بافته شده بود، به کشور آلمان صادر شد

فرش‌های تولیدی مددجویان زندان شیروان به اروپا صادر شد

یزدان عاملی راد رئیس اداره زندان شیروان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: طی تفاهم‌ نامه مجتمع قالیبافی اعلابافان آپادانا با کشور آلمان، ۴ تخته فرش، به ارزش ۱۰ هزار یورو به کشور آلمان صادر شد.

وی با اشاره به اینکه بافت این فرش‌های نفیس در مدت زمان ۸ ماه توسط مددجویان زندان شیروان بافته شده است، گفت: طی قراردادی که با کشور کانادا بسته شده است، یک هزارو ۵۰۰ متر فرش نفیس، طی یک سال آینده تولید خواهد شد.

رئیس اداره زندان شیروان افزود: ۴۵۰ مددجوی زندان شیروان به‌طور مستقیم در کارگاه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان فعالیت دارند و پس از کسب مهارت، درآمد حاصله برای تامین نیازهای خانواده زندانیان به حساب مددجوی زندان واریز می‌شود.

عاملی راد تصریح کرد: اشتغال زندان شیروان شامل ۴ کارگاه قالی‌بافی، معرق، خیاطی و صنایع‌دستی است و آموزش مددجویان زندان توسط مربیان و کارآفرینان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۶۰ عدد دارقالی در زندان شیروان برپاست بیان کرد: در تعداد ۴۰ دار قالی فرش‌های صادراتی بافته می‌شود.

رئیس اداره زندان شیروان با اشاره به برپایی دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت برای مددجویان زندان شیروان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری، ۸۲۷ مددجوی زندان موفق به اخذ گواهینامه معتبر مهارت از مراکز فنی‌حرفه‌ای، جهادکشاورزی و میراث فرهنگی که در زندان برگزار می‌شود، شده‌اند.

پایان پیام/ و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول