اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

تالاب‌های خوزستان میزبان پرندگان مهاجر شدند

مدیرکل محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در صورت مساعد بودن شرایط اقلیمی و حاکم نشدن گرمای زودرس در استان، تا اواخر فروردین ماه می‌توان پذیرای پرندگان مهاجر بود.

تالاب‌های خوزستان میزبان پرندگان مهاجر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عادل مولا معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت آبی تالاب هورالعظیم اظهار کرد: اگر حقابه مخازن سه، چهار و پنج این تالاب تامین شود وضعیت مطلوبی برای پرندگان مهاجر پیدا می‌کند.

وی بر اهمیت تالاب هورالعظیم در زمینه مهاجرت پرندگان تاکید کرد و افزود: تالاب هورالعظیم آخرین ایستگاه مهاجرت پرندگان در کشور به شمار می‌رود و از سوی دیگر با توجه به اینکه در بخش عراقی آسیب‌های به تالاب وارد شده و حفظ زیستگاه این پرندگان و ایجاد بستری امن برای آن‌ها در تالاب از اهمیت زیادی برخودار است.

معاون محیط طبیعی اداره کل محیط زیست خوزستان گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر ضرورت دارد نسبت به تامین مخازن این تالاب برنامه‌ریزی شود.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت میزان بارندگی در استان، وضعیت بخش عمده تالاب‌های فصلی رضایت بخش نیستند؛ برخی تالاب‌های فصلی در شعیبیه، دشت آزادگان و میانگران ایذه هنوز به حد مطلوب نرسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی به خوزستان آغاز شده است، بیان کرد: انتظار می رود با توجه به بارندگی‌های پیش رو باید منابع بیشتری به تالاب‌ها وارد شوند چراکه این تالاب‌ها زیستگاه موثری برای پرندگان مهاجر به شمار می‌روند.

مولا اضافه کرد: در صورت مساعد بودن شرایط اقلیمی و حاکم نشدن گرمای زودرس در استان، تا اواخر فروردین ماه می‌توان پذیرای پرندگان مهاجر بود.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: سال‌های گذشته پرندگان شاخصی مثل پلیکان‌ها، مار گردن، باکلان کوچک و اردک مری، کفچنوک و... در سرشماری ثبت شده است و امسال در زمان سرشماری از دی ماه، امید است حضور پرندگان مهاجر بیشتری از نظر تعداد و تنوع در استان را شاهد باشیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول