اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

پارک علم و فناوری استان قزوین به سطح ۲ کشوری ارتقاء پیدا کرد

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین از ارتقاء این مجموعه از سطح ۳ به سطح ۲ کشور خبر داد.

پارک علم و فناوری استان قزوین به سطح ۲ کشوری ارتقاء پیدا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جعفر احمدی در آئین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان قزوین که پیش از ظهر امروز با حضور سجاد محمدعلی نژاد معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین و جمعی از مسوولین استانی برگزار شد، اظهار کرد: طی چند دهه گذشته در حوزه های علمی و فناوری کشور جهش بزرگی رخ داده است و جوانان و نخبگان ایرانی، قله های علمی که تا قبل از آن در اختیار چند کشور خاص بود را توانستنه اند فتح کنند.

وی از ایجاد شرایط امید آفرین در حوزه های بیوتکنولوژی و نانو تکنولوژی خبر داد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «به قله های فتح نزدیک هستیم» که امروز همه معتقدیم باید با توان بیشتری در این مسیر گام برداریم.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین افزود: از نظر مرجعیت علمی در رتبه ۱۵ دنیا و اول منطقه هستیم. علم و فناوری حلقه متصل به یکدیگر است و اگر مرجع علمی با دیپلماسی فناوری آمیخته شود شاهد پیشرفت های بیشتری خواهیم بود.

احمدی موفقیت های هر کشور را در صادرات علم از آن دانست خاطر نشان کرد: امروز مرزهای سیاسی و جغرافیایی تغییر کرده و بایستی فاصله بین واقعیت ها و بایدها از بین برود که تحقق آن در مسیر علم و فناوری است.

این مسوول ادامه داد: نظام فکری خودباوری می تواند ما را به هدف برساند که این نظام فکری در میان نخبگان و دانشمندان کشور ایجاد شده است.

وی جایگاه کشورمان در رتبه بندی GII را در رده ۵۳ دنیا عنوان کرد و گفت: تولیدات دانش بنیان در صنعت های مختلف نفوذ زیادی ندارند که در صورت رقم خوردن این امر اقتدار ملی نیز فراهم می شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین اضافه کرد: تلاش کرده ایم از تمامی فضاهای توانمندی استان در این نمایشگاه حضور داشته باشند و از مسوولان استانی و دانشگاهی و دانش آموزی می خواهیم در قالب اردوهای راهیان پیشرفت از این نمایشگاه بازدید کنند.

احمدی از ارتقاء پارک علم و فناوری استان قزوین از سطح ۳ به سطح ۲ کشور خبر داد و اظهار کرد: تنوع زیست بوم استان تا دو سال اخیر متمرکز بر شهر قزوین بود و شهرستان ها را در اختیار نداشتیم و اکنون با افتتاح مراکز رشد شهرستان های البرز، آبیک، تاکستان و بوئین زهرا زیست بوم فناوری استان شاهد پیشرفت های بیشتری خواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول